pátek 5. června 2009

Testy laktátové křivky v Mohelnici

Po nějakých dělších diskusích s panem Krejčím z endurainingu jsem se nechal přesvědčit a přihlásil se na testy laktátové křivky k panu doktorovi Pozdíškovi do Mohelnice.
Byl trošku problém vejít se do termínu, protože mají celkem plno, ale nakonec mi i vyhověli v nestandardním čase na 7:00 ráno, aby mi nebyl příliš narušen pracovní den. A co čert nechtěl, termín padl na čtvrtek 4.6., shodou okolností den mých osmatřicátých narozenin. Tož fičák už od rána:-)).
Jak takový test probíhá? Přijedete, pozdravíte (moooc hodná paní mě měřila), dostanete pokyny, převléknete se, nasadíte si pedály na ergometr, nasadíte pulsák a sednete na kolo k rozjetí. Chvíli se rozjedete, napíchnou ucho a vezmou první vzorek. Následně nastaví 1. seriózní zátěž na ergometru (u mne 110W) a 4 minutky se jede. Po nich další píchanec do ucha, 50W nahoru a valíme dál, 4 minuty, krev a 50W. Já jsem to vzdal na 340W (po 310 už jsem vadl, tak jsem dostal přidáno jenom 30W, ale už jsem 4 minuty stejně nevydržel, takže toto měření už v tabulce není. Po ukončení testu se člověk chvilku vyjede, sbalí si krámek, ospruchuje se, rozloučí a jede domů. Odpoledne jsem potom dostal do mailu výsledky.
Protokol s výsledkem si můžete prohlédnout tady.
Jak hodnotím výsledky já? No očekávaně. Na to, že jsem marný na kole, nepotřebuju testy, stačí mi někam vyjet:-). Další věc, kterou jsem si ověřil je, že mnou provedené terénní testy dávají poměrně validní výsledky a naměřená pásma se od těch mnou stanovených liší o 1-2 tepy.
Poslední věcí, kterou jsem si ověřil při testu bylo, že jak trochu přitlačím na pilu, velmi rychle zvadnu. Odborně řečeno, mám velmi nízkou odolnost vůči laktátu, což je ze valné míry dáno geneticky a tréninkem jde změnit jen málo.
Co je ovšem na druhou stranu pozitivní tak závěr, že mám přepoklady pro aerobní sporty, což ironman je a potvrdil mi to i pan doktor Pozdíšek, se kterým jsem si o výsledcích vyměnil pár mailů. Akorát prostě musím přidat v těch watech, ty mám jaxi nízko:-).
Pan Krejčí z endurainingu už naměřeným hodnotám přizpůsobil trénink, takže tepat budeme trochu výš a i trochu víc bušit. Juchů.
Jo a kdybyste si chtěli na testy zajet, tak objednat se dá tady: http://www.sportovnitesty.cz.

Žádné komentáře:

Okomentovat