středa 26. listopadu 2008

HTC Touch HD

Ještě jsem ani nestačil napsat krátký článek o HTC Diamondovi, který jsem pořídil v polovině srpna, když mne zradil displej Kaisera a já k velkému úleku zjistil, že fungovat s hloupou nokií už nějak nezvládám:-) a už jsem ho, chudáka, odložil.
Upřímně řečeno, z Diamonda jsem měl velice smíšené pocity. Přestože šlo o lásku na první pohled, protože zařízení je opravdu náherné a proti komunikátorům, které jsem vystřídal v několika předchozích letech (Wizard, TyTN, Kaiser) poměrně subtilní s rozměry „normálního“ telefonu i famózním i do té doby nevídaným VGA displejem, totálně nedostatečná baterka a tím mizivá životnost přístroje mi jeho používání celkem rychle otrávila. Stav se sice zlepšil s pořízením originální baterie s vyšší kapacitou (z 900mAh na 1350), nicméně toto zlepšení za přineslo ztrátu „placatosti“ přístroje a tím dosti významnou vadu na kráse.
Když byl ohlášen Touch HD (a nebylo to po pořízení Diamonda zase za tak dlouho:-)), nařídil jsem si výraznou ostražitost, protože přístroj měl být sice vybaven baterií 1350mAh, nicméně displej s 2x větší plochou, než má Diamond ve mně vzbuzoval obavy. Říkal jsem si „počkej Martine na zkušenosti, po novém roce cena padne a když budou recenze dobré, uděláš si radost“. No jo, jenže už recenze předprodukčních vzorků mne uchvátili. Jako téměř slepec jsem zcela propadl 3,5 palcovému displeji s rozlišením 480x800 bodů. Konečně něco pořádného na knihy, co jsem opustil před drahnou dobou palm Tungsten T3, jsem tak velký displej na žádném zařízení neměl (teda na notebooku samozřejmě ano:-))). No a jelikož jsem i mezi známými a kolegy znám jako milovník novinek, již asi za dva dny od ohlášení brzkého uvedení HD na trh přisly první nabídky na odkup Diamonda a to už na mne bylo moc. Nerad se zařízení zbavuji prostřednictvím inzerátu a vůbec nějak postupuji své hračky cizím lidem, ale za těchto okolností, kdy kolega akceptoval stanovenou cenu s tím, že počká až bude HD v prodeji, bylo pokušení již příliš silné a já se stal majitelem jednoho z prvních vzorků na českém trhu.
Nebudu psát žádnou recenzi ani hanopis na Apple Iphone, byť jsou tato zařízení často srovnávána (ač asi jediný společné znaky jsou telefon s velikým dotykovým displejem, jinak jde o přístroje s odlišnou filozofií i cílovou skupinou), ale aspoň pár postřehů.
Telefon je designován přesně podle mého gusta, čili velmi strohý, černé barvy, po celé jeho přední ploše je prakticky pouze displej (vynikající kvality), 4 ovládací tlačítka (senzorová, reagují mírným zavibrováním na stisk), otvor sluchátka telefonu a světelný senzor sloužící k automatické změně podsvícení displeje dle světla v okolí.
Na levé straně najedeme jenom klávesu sloužící k nastavení hlasitosti, na pravé otvor pro stylus a samozřejmě stylus:-), na dolní otvor pro mikrofon a eXtUSB konektro (specialitka HTC, ale lze použít i standardní mini USB rozhraní) a na horní vypínací tlačítko a otvor pro 3,5 mm jack. Po jacku volají uživatelé HTC dlouho, mně je celkem ukradený, protože jako správný nepřítel kabelů používám bluetoothová sluchátka. Zadní strana je tvořena z největší části pogumovaným krytem baterie a broušeným nerezem ohraničenou čočkou 5Mpix fotoaparátu. No prostě nádhera jednoduchosti při slušné tenkosti celého telefonu.
Pro uživatele znalé některých novějších zařízení s windows mobile 6.1 a rozhraním TouchFlo3D nepřínáší HDčko nic až tak převratně nového. Pravda, displej je větší (hóóódně:-))), více se na něj díky většímu rozlišení na výšku vejde (o 160 pixelů na výšku více oproti VGA rozlišení), ale jinak klasika. Že přibyla záložka pro sledování pohybu akcií není až tak zajímavé, tu šikovní vývojáři brzy doplní i do ROMek pro starší stroje.
Výbava je klasicky maximální, tedy všechny myslitelné mobilní datové přenosy, WiFi, BlueTooth, GPS, pohybové senzory, světelný senzor, fotoaparát už jsem zmiňoval.
Na poměry je rovněž vynikající výdrž. Zařízení vydrží na stejnou baterii, jakou mám v diamondu o dost déle, první víkend dokonce přežilo bez nutnosti dobíjení. Sice jsem ho nijak netrápil, ale ani výrazně nešetřil. O tom si diamantík mohl tak jedině nechat zdát.
Celkově hodnotím Touch HD jako skvělý počin. Veliký displej dává stroji skutečně jiný rozměr a i virtuální klávesnice na něm je použitelná pro pohodlné psaní dvěma palci, což na Diamondovi moc nešlo, čímž u mne padá poslední pomyslné plus pro zařízení vybavená hardwarovou klávesnicí. Už mi zbývá poslední věc k absolutní spokojenosti: upgrade hraničních firewallů v práci, aby bylo možno přistupvat do firmy i přes mobilního VPN klienta. Potom už půjde na řadu akcí nebrat notebook, protože v nouzi postačí telefon.
Mám ovšem obavy z dalšího vývoje v HTC. Poslední dobou chrlí jednu vynikající hračku za druhou a já nevím, jak dlouho toto zběsilé tempo domácí rozpočet zvládne. Aspoň, že Window Mobile 7 jsou odloženy až na rok 2010:-)).

7 komentářů:

  1. Preju stastne a vesele :-D Jinak hodne slusnej stroj...kazdopadne si udelal dobre, ze si presel z diamonda. No az si ho u tebe prohlidnu, tak mozna zmenim nazor a zavrhnu koupi Xperii:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jaký máš názor coby odborník na hračky s velkým displejem na navigaci v mobilu? Je to už použitelné nebo je pořád lepší mít dva přístroje?

    OdpovědětVymazat
  3. já používám navigaci v mobilu už dlouho, nicméně teď je to opravdu řádově lepší. U displeje není moc co vymýšlet, parametrem je velikost a 3,5 palce je už dost. To v dřevních dobách navigace neměly ani specializované přístroje. Čili moje odpověď zní jo, je to použitelné, ale nevím, jestli jsem správný vzorek. Tomtom 7 chodí na HD skvěle, co jsem četl, je už vyřešen i problém s iGo, takže výběr je.

    OdpovědětVymazat
  4. Už som asi jediný dinosaurus, ktorý používa telefón iba na telefónovanie - asi prichádza čas na zmenu, lebo inak vymriem. Prajem hodne zábavy s novou hračkou a nezabudni popri tom na tréning.

    OdpovědětVymazat
  5. Pepo tak to už jsme dva, já také telefonem jen telefonuji a občas ještě pošlu sms :-).

    OdpovědětVymazat
  6. Musim říct, že když jsem tu tvojí hračku dneska držel v ruce, tak mně začala pálit kreditka v kapse. Asi si taky nadělim njakej dáreček.
    TomX

    OdpovědětVymazat
  7. Tak už ho mám taky...
    Tomx

    OdpovědětVymazat