neděle 23. listopadu 2008

2008 týden 17.11.-23.11. Odpočinkový?

Tento týden jako čtvrtý v mezocyklu jsem pojal jako spíše odpočinkový. Jelikož jsem ale cítil kumulativní únavu z kempu, nebo jsem nějak jinak "pokažený", moc jsem si kurnik neodpočal:-)
Pondělkem končil plavecký kemp, bohužel, už bez odpoledního plavání, takže jenom hoďka a půl ráno. Ramena mne bolí přímo hrozně, budu muset to plavání nějak aspoň jednou týdně na hodinu.
Večer po návratu domů už nenacházím motivaci něco dělat.
Úterý si ordinuje jako volné. Jsem ospalý, bolavý, seriózně lemra.
Ve středu zkouším v poledne rozplavat bolest v ramenou. Plavu techniku, cvika, stejně to bolí a ještě jsem si zapomněl kvůli kempu vyndané brýlky z plavecké tašky, takže jako bonus mám oči jak angorák. Večer se ještě zkonsoliduji a jdu si zaběhnout. Trocha abecedy, stovky, ať porád jenom neklušu.
Ve čtvrtek ráno vstanu na kratší běh, ale po večerním jsem nějak tuhý. Došmrdlám aspoň osmičku, ať mi to s plánovaným víkendovým během výjde na plánovaných běžeckých 40km. Přes den nestíhám, navíc ramena stále bolí, takže bez bazénu.
V pátek nemusím vstávat, sláva, nemám běh. Plavat nejdu, ramena už pomalu odeznívají, ale na večer jsme s Ondrou domluveni do posilky, kde jsem reálně skoro dva roky nebyl a vím, co můžu za těchto okolností od těla čekat. Nebudu to tedy pokoušet. Večer projedeme celé tělo (základní cviky, benche, zhyby, tlaky za hlavou atp.) a proti původnímu plánu odjet jenom vršek, zařadím 3 série dřepů. Velká chyba, což cítím už ve třetí sérii s prašivou čtyřicítkou. Mám totiž s posilováním nohou problém. Když dám delší pauzu (od 10-ti dnů nahoru), nebo zařadím nový těžký cvik, tak bez ohledu na to, zda jedu těžké nebo lehké váhy na pohodu, mám minimálně tři dny takovou svalovou horečku ve stehnech, že mám problém sednout na židli, nebo se z ní zvednout.
Jako preventivní léčbu zařazuji v sobotu výklus 20km. Na základě osboní zkušenosti tuto techniku nedoporučuju:-). Běžel jsem ráno na lačno a nejen, že mi došlo zhruba na 15-ém km, stehna bolela jaxviňa, přímo jsem cítil, jak mi quadricepsy drhnou o stehenní kosti. Domů jsem doběhl totálně hotový. Ale aspoň mám splněno. Večer si místo trenažéru otevřeme s milostivou paní rulandské modré ve výběru z hroznů. Znovín je v produkci červeného vína opatrný a oproti jiným výrobcům ho netlačí do prodeje za každou cenu. Jejich rulandy jsou ale obvykle sázkou na jistotu a tou je i tento vzorek. Oproti standardním odrůdovým atributům této se navíc láhev vyznačuje příjemnou tříslovinou, takže si pochutnala i milostivá paní.
Neděli zahajuji chabým pokusem o výstup z postele. Jsem totálně tuhý. Úleva v ramenou je minulostí, k ní se přidává svalovice všech ostatních myslitelných svalů. Na chvíli to poleví po 70-ti minutách na trenažéru, ale večer už je to opět v pikách.
Odpočinkový týden tedy končím celkem unavený a ve stavu ne nepodobném invaliditě, tréninková tabulka nevypadá nijak hrozně, ale vize, že bych měl příští týden přidat, mne zatím spíše rozesmívá:-). Snad to přejde. A ani pod metrák to nevyšlo, tak třeba příští týden.

24 komentářů:

  1. V posilovně jsi dlouho nebyl, tak se nelze únavě divit. Dlouhý běh po cvičení stehen je navíc opravdová lahůdka:-)

    Myslím, že by sis měl další víkend dát maratonek v Porubě:-)

    OdpovědětVymazat
  2. jj posilovna, taky ji mam na seznamu. Uz rok :(. A nejhorsi je, ze po te co sem se vloni prestehoval, tak to do ni mam 100m.
    Jsem proste taky totalni lemra. IM

    OdpovědětVymazat
  3. Po pozorném přečtení celého týdne, při kterém se mě rozšiřovaly zorničky (nebylo to Rulandem), jsem se musel vrátit na začátek.

    Odpočinkový týden? Fakt, Vy triatlonisté nejste lidi, nemáte se vůbec rádi. Intuitivní trening na Vás. Bděte...

    Držím Ti palce, ale absolutně nechápu..

    Milan

    OdpovědětVymazat
  4. Odpočinkový týden a Ječmínek jak prošitý... :-) Neměl by jsi psát články do kategorie sci-fi?
    Fakt jsem zvědav jak to dlouho vydržíš, ale věřím ti. Vyděržaj pianěr. :-D Ječmínek do toho!

    OdpovědětVymazat
  5. Porubský maraton určitě ne. Poslední dvě dvacky mi vůbec nešly, fakt nevím, co bych tam dělal.
    Do posky to bude chtít 2x týdně, pokud teda budu chtít cvičit aspoň trochu nohu. Zrušit se na 3 sériích dřepů se 40-ti kg, to je fakt hanba. Před pár lety jsem zvládal s dvouapůlnásobkem váhy i daleko více opakování. Chce to trochu morálky Michale:-)))

    OdpovědětVymazat
  6. No ja se radeji zdrzim komentaru...blaznum se nema odporovat :-),ale i tak jsem rad ze te mame v tymu ;-):-)Peca

    OdpovědětVymazat
  7. Tomu řikám ironmanskej odpočinek!
    TomX

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavě pojatý odpočinkový týden :-D. To ti poradil kdo, držet se hesla, když zničit tak pořádně :-).
    Po takovém týdnu se ti ani nedivím, že se ti neche závodit :-).

    OdpovědětVymazat
  9. já nechápu, co porád máte. Byl jsem 2x plavat, 3x běhat, 1x na trenažéru a 1x v posilovně. To snad není taková hrůza ne?:-)

    OdpovědětVymazat
  10. No co bys dělal asi v Porubě - běžel ten maraton, ne?:-) To, že ti utečou mladíci na desítce ještě neznamená, že se nemůžeš kdykoli proběhnout na trati délky 42km. Zkus to někdy, pomůže to hlavně psychicky:-)

    I když musím přiznat, že já, horlivý to propagátor Porubského dvojmaratonu, letos zřejmě nepoběžím. Ale zkusil jsem jiné:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Hrůza to není, tak proč jsi tak zničenej :-D. Odpočinkový je od slova odpočinek :-).

    OdpovědětVymazat
  12. ale jo, neříkám, že si maraton někdy nezkusím:-). Nicméně běžet ho teď tempem 6:10 nebo tak nějak nechci. Půjdu to toho, až si budu věřit aspoň na čas pod 4 hodiny a to nejspíš ještě chvíli nebude :-(
    S takovými tepy se maraton běžet nedá: http://docs.google.com/Presentation?id=dhjkpfb_60hndpbjhq

    OdpovědětVymazat
  13. [url]http://docs.google.com/Presentation?id=dhjkpfb_60hndpbjhq[/url]

    OdpovědětVymazat
  14. Až si budeš na čas pod 4 věřit, budou ti chybět odběhané maratony s výsledkem 4:10-20 a pod 4 se nedostaneš. Je to jako u im, v těle se to tak nějak sčítá:-)

    OdpovědětVymazat
  15. Ty tvoje tepy nechápu. Já když zpomalím, tepy jdou automaticky dolů. Že ty to softwarově upravuješ:-)

    OdpovědětVymazat
  16. když mi tělo normálně funguje, tak to tak mám taky, ale když jsem už "prošitej" a leze na mne hlaďák, jdou tepy nahoru a výkon do p....
    Snažím se to považovat za příznak spuštění tukového metabolismu a tudíž vlastně pozitivní věc:-))

    OdpovědětVymazat
  17. Souhlasím s vl001, zkušenosti, které získáš prvním maratonem se ti při dalších budou velmi,velmi hodit.
    Pěkně ti šly tepy nahoru. Mě když dojde s poklesem tempa jde dolů i tep, kdo ví co jsi vůbec dělal :-).
    Nestává se ti to nějak často, že ti kolem 15 km dojde?

    OdpovědětVymazat
  18. Me to s tema tepama pripada uplne normalni. Mam to uplne stejne jako jecminek. Kdyz mi dojde, tak mi tepy leti nahoru...teda kdyz nezpomalim. Aby mi to fungovala jako vam, tak bych musel prejit do chuze :-D Pokud to nekomu dela opacne tak je to spis dukaz toho ze se flaka a neni unaveny :-) Peca

    OdpovědětVymazat
  19. 2Aldaman: ne často, ale vlastně vždycky. Asi běhám zbytečně rychle, zpomalím a uvidím.

    OdpovědětVymazat
  20. Možná jsem to blbě napsal, pokud mi dojde automaticky zpomaluji, ale tepy nějak rapidně nahoru nejdou spíš naopak.
    Peca: Ale jecminek zpomalil a i tak šly tepy nahoru. Teda jestli jsem se dobře díval.
    P.S. kdyby jsi běžel bez garmina, ani by nebylo nad čím diskutovat :-).

    OdpovědětVymazat
  21. tak to Ti fešáku asi zatím nikdy pořádně nedošlo:-)

    OdpovědětVymazat
  22. to aldaman: ja myslim, ze je o tom kdo jakou ma na behu vytrvalost. Zkus si treba zpomalit z tempa pres 6min na km, tak aby to mene trenovane srdce poznalo. To uz je pak chuze :-) Ja vydrzim bezet na nejake normalni tepy cca 8km...pak treba zpomalim a tepy se jeste nejake 3km drzi, ale pak uz neni kam zpomalovat a tepy stoupaji s unavou. Peca

    OdpovědětVymazat
  23. JM: je pravda, že tak jak to popisuješ ty, mi asi nikdy nedošlo.
    Ale v Litovli mi došlo solidně a to jsem holt už jen chodil :-).
    Peca: ty jsi jiná výkonostní kategorie .-).

    OdpovědětVymazat
  24. Možná, že máš naběháno málo v anaerobnim pásmu a tim ta vytrvalost jaksi neni taková.Fakt to zkus zpomalit. To ANP je fakt vopruz a máš pocit, že skoro jdeš, ale funguje to.
    TomX

    OdpovědětVymazat