neděle 27. března 2011

Garmin Edge 800

Nový specializovaný cyklistický přístroj ohlásil Garmin, jak je jeho dobrým zvykem, již před drahným časem. Dlouhatánská prodleva mezi ohlášením a uvedením na český trh tak dala většině zájemců celkem dlouhý prostor pro rozmýšlení, zda má smysl takový přístroj pořizovat (tady vidím celkem jasnou kladnou odpověď), či upgradovat, je-li již člověk majitelem celkem povedeného edge 705.
Protože jsem člověk dobře vychovaný a spořivý, tak ačkoli se mi osmistovka docela líbila hned od začátku, hned od začátku jsem si taky říkal, že si ji nekoupím. Drželo mě to až do té doby, než se sešly 2 okolnosti:
- při náhodném rozhovoru s Petrem Valešem z etriatlonu slovo dalo slovo a za příslib recenze mi nabídl docela zajímavou slevu, jakožto partner Garminu.
- při nějaké jízdě na kole jsem v diskusi s Doomem zmínil úvahy o osmistovce a on okamžitě projevil zájem 705-tku.
A všechna dobrá předsevzetí byla rázem v háji, rozdíl mezi prodejní cenou po slevě a částkou za odprodej staršího strojku už byl tak nízký, že můj hračkami postižený mozek vyslal signály rukám píšícím objednávku:-).
Netrvalo dlouho a computer ležel na stole. Asi se nebudu dlouze rozepisovat o příslušenství. Jelikož jde o českou distribuci, je součástí slušná mapa TOPO Czech 2010 a nový pohodlný hrudní pás, ještě malinko lepší, než ten od 310XT. Bral jsem balení premium HR bez kadence senzoru, protože kadenci i rychlost umí měřit i powertap, resp. údaje z čidla GSC10 při funkčním powertapu Edge stejně nebere nemluvě o tom, že čidlo je pořád stejné už asi 6 let.
Na první pohled je zřejmý rozdíl oproti 705-tce:
Je pozoruhodné, jak přístroj, který jsem vítal před třemi lety s naprostým nadšením jako výkřik moderní techniky, působí dnes skoro bych řekl až "rusky". Přitom pořád výborně slouží a po porodních firmwarových bolestech mu není v zásadě co vytknout.
Nový vzhled je ovšem nový vzhled:
Na první pohled ďábelská kombinace policejních barev (ten vtip určitě znáte, ptá se policajt: "je černá barva?" "Jo." "A je bílá barva?" "Jo." "Tak nevim, co žena blbne, dyť máme barevnou televizi"), která mi náramně ladí ke kolu, nemluvě o na obrázku hůře viditelném černém rámečku, který je v reálu karbonový.
Nový edge je oproti tatínkovi celkově menší, tenčí, má ovšem větší displej 6,6 cm vs 5,6, byť s nevalným (a to se krotím) rozlišením 160x240 vs 176x220 pixelů. Z pohledu navigace, kde mne zajímá nejvíce to, co je přede mnou více pixelů na délku vítám (navíc přibyla 2 datová pole pro zobrazení na základním displeji, ale o tom později), nicméně v době, kdy od uvedení třeba HTC Diamond, který měl na stejné úhlopříčce VGA zobrazení, uplynuly už více než 2 roky, to je skutečně jenom vrabčí skůček kupředu.
Co vidím z konstrukčního hlediska jako zásadní pokrok, je změna upínacího mechanismu na stejný, jenž se osvědčil u modelu Edge 500. Tedy jednoduché nacvaknutí otočením na jednoduchý chyt připevněný gumovými kroužky. Budí ve mně daleko větší důvěru, než upínání 705-tky. Vzpomínku na pád na dlažbu mám stále živou:-).
Celkově se tedy dá říci, že po nemapovém Edge 500 vykročil designem do 21. století i model mapový. Pojďme se tedy podívat, co přináší osmistovka oproti semdsetpětce nového (co přinesla 705-tka možno přečíst třeba zde), kromě tedy již diskutovaného designu:
V první řadě přináší nový chipset. Garmin pravděpodobně opouští produkty firmy SiRF a její aktuální chip SiRF Star III, který je ještě v 705-tce. Nově byl použit chip společnosti STMicroelectronics ST2062. Reakce na tuto změnu jsou rozporuplné a protože já nelovím cache, čímž nejsem žádný přesnostní maniak, je mi to celkem jedno, takže moje hodnocení je hodně (možná:-)) povrchní: tady je mapka z cesty do práce uložená v 705-tce a tady stejná trasa uložená do osmistovky. Rozdíly jsou naprosto marginální a stejné se najdou i mezi dvěma stejnými trasami na 2x změřenými týmž přístrojem. Za mne tedy k přesnosti naprosto žádná výhrada, navíc nový chip by měl být schopen přijímat signály připravované evropské sítě Galileo. Ono sice než Galileo pojede (pojede-li vůbec) uteče asi ještě hodně času a Garmin představí ještě 1-2 cyklistické modely, ale člověk je aspoň připraven :-).
Přímo ďábelsky rychlé a citlivé mi přijde zachytávání satelitů. Svižná se mi zdála už 705-tka, ovšem 800-vka je ještě někde jinde (SMT používá technologii hotfix oproti instant fixu u SiRFu). V souvislosti s GPS přibyla zajímavá funkce doplňující autostop (automatické zastavení stopek při zastavení kola, aby se člověku nekazil průměr;-), kterou je movement detection. Konkrétně jde o to, že po rozjetí a zapomenutí odmáčknutí stopek budík sám zařve "dal jsi se do pohybu, chceš zapnout stopky?" a zobrazení z displeje nezmizí, dokud buď stopky nezapnu, nebo hlášku nezruším. Blbé je, že tlačítka "start" a "cancel" této volby jsou tak blízko u sebe, že třeba v rukavicích je správná trefa trochu oříšek:-) i tak jde ale o šikovnou věc.
Druhou věcí související s GPS (a samozřejmě i barometrickým výškoměrem) je měření sklonu (grade). Při stoupání si pánové z Garmina troufli udávat stoupání s přesností na desetiny procenta. Vypadá to efektně, ale moc tomu nevěřím. Nemluvě o tom, že ve sjezdech, kde je sklon záporný, se kvůli minus desetinná část nezobrazuje....
Druhou a na první pohled nejviditelnější změnou je větší a hlavně dotykový displej, což může teoreticky být pro někoho i nevýhoda, já to ovšem vidím jako spíše výhodu, byť dotykové ovládání není ještě pro jízdu na kole přivedeno k dokonalosti. Displej není kapacitní, ale poněkud anachronicky rezistivní. Důvod je prostý: k telefonování si člověk rukavici sundá, v mraze na kole ovšem již hůře. Kvůli dotykovému ovládání se změnilo zásadně zobrazení menu. Na hlavní obrazovce "menu" jsou 4 velká tlačítka "where to", "course", "workout", "history" a 2 malá tlačítka: jedno s křížkem pro vyskočení z menu, druhé s montážním klíčem pro aktivaci menu nastavení. Principy nastavování se nijak zásadně neliší od předchozího přístroje a člověk si zvykne jednadvě.
Pro pohyb v menu je nutno používat právě dotykového displeje, protože joystick ze 705-tky už na přístroji nenajdeme. Chvíli jsem si myslel, že napíšu, jak je to dobře, ale ono je to asi jedno.
Joystick se za jízdy ovládal blbě, dotykáč se taky neovládá nic moc, byť za sebe bych řekl, že trochu lépe ano. A v klidu se dá používat obojí. Pro nošení v kapse při použití místo turistické navigace je ale absence joysticku samozřejmě výhodou. Další výhodou je, že kromě dotykových šipek na displeji podporuje Edge také (byť velmi rekreačně) gesta. Tzn. mezi obrazovkami je možno se přepínat nejen ťukáním na mrňavé šipky v dolních rozích, ale i gesty. Tzn. šmrncnutím prstem buď zleva doprava, nebo opačně. Funguje to dobře a podobně funguje i pohyb v menu, jež se nevejdou na jednu obrazovku. V těch se člověk buď pohybuje opět pomocí šipek, nebo tahem prstu tentokráte ovšem pro změnu shora dolů a opačně.
Navzdory možnosti ovládat pohyb i gesty, je součástí zobrazení na displeji i tlačítko menu s šipkami pro pohyb vlevo a vpravo. Je to trošku nedomyšlené. Osmistovka má na výšku o 20 pixelů více než 705-tka a díky tomu si výrobce troufl nacpat na jednu obrazovku až 10 údajů. Tak od oka by člověk řekl paráda. Když se ale podívá i druhým okem, zjistí nemilou věc: díky místu zabranému šipkami a tlačítkem menu, se prostor pro zobrazení měřených veličin zmenšil a i čísla jsou tím pádem menší, než na 705-tce. S ohledem na vyšší počet polí menší čísla přehlednosti nepřispívají. Zvyknout se samozřejmě dá, jenom si říkám, proč těch 10 polí nenacpat s novým firmware i do 705-tky... A ještě jedna věc: kromě vyššího počtu zobrazených polí přibyla nově i třetí standardní obrazovka, celkem tedy může člověk za jízdy zobrazovat až 30 různých údajů. Blbý je, že aby si je pořádně prohlédl, musí zastavit:-) Jeden řádek navíc oproti 705-tce pro měřené údaje je možno přidat i pro screeny course, workout a map.
Displej je dále samozřejmě barevný, což je i ten na 705-tce, nově jsou však nabízeny "motivy", kdy si člověk může vybrat i pozadí pro menu (třeba články řetězu nebo pastorky:-) a dokonce i věc známou z autonavigací, jíž jsou denní a noční barvy. No a jelikož strojek umí ukazovat i východ a západ slunce, dokáže i tyto režimy používat automaticky. Než jsem to našel v nastavení, myslel jsem, že mne šálí zrak, když se mi zobrazení času přeplo z normálního (tedy tmavá čísla na světlém pozadí) na inverzní (světlá čísla na tmavém).Šikovné řekl bych, byť po tmě toho asi moc nenajezdím.
Ona se vůbec grafika celkem změnila. Jednak kvůli dotykovému ovládání, kdy menu musí být větší a musí místy zobrazovat i nějaká ta tlačítka, druhak si asi někdo uvědomil, že je blbost udělat barevný displej kvůli navigaci, ale všechna menu nechat v podstatě monochromatická, jako tomu je u 705-tky. Výrazného zlepšení dosáhl také tréninkový partner, který je jednak větší, ale hlavně má nový a barevnější dres vyvedený ve žluté. Velmi motivační.... Sadu ani rám při aktuálním rozlišení nedokážu rozpoznat, ale vypadá to na nějakou časovkářskou lahůdku:-)
Poslední novinkou týkající se přímo displeje je podpora pořízení screenshotu (otisku obrazovky zařízení). Stačí v menu tuto funkci aktivovat, propracovat se na místo, kde chceme otisk získat a krátce stisknout tlačítko power. Obrázek potom najdeme v interní paměti přístroje. Třeba v recenzi takové obrázky nevypadají špatně že? :-)
Zachována zůstala podpora ANT a ANT+ periferií, je tedy možno používat všechny garminí tepáky či kadenční čidlo GSC10, jež jsem vozil jž s Forerunnerem 305-tkou před 4-mi lety.
Úplnou novinkou ve výbavě cyklistických přístrojů od Garmina je čidlo teploty a možnost jejího zobrazení na displeji. Sice vůbec netuším, k čemu je to na kole dobré, když se člověk stejně obléká ještě před vytažením kola s tachometrem před barák, ale když už tam ten teploměr je a na jednu obrazovku se vejde 10 hodnot, tak ho tam taky sleduju:-)
Novinek se dočkala i datová část zařízení a dvě ze tří mne teda nenadchly. Tou první je zcela nepochopitelné zmenšení interní paměti přístroje. Tomu tedy vůbec nerozumím, v době gigabytových flashek za pár korun se Garmin vydal cestou zmenšení ze 700MB interní paměti v 705-tce na přibližně desetinu! v osmistovce. No to je fakt na ránu. Sice k přístroji přibalí i 2GB microSDčko, ale to je malá náplast na to, že do interní paměti přístroje prostě mapu neuložíte:-(. Pravděpodobně v souvislosti se zmenšenou interní pamětí se rovněž změnil formát souborů s historií aktivit. Dobře zpracovatelný textový formát tcx byl nahrazen binárním formátem .fit, který je výrazně ekonomičtější, co se týče velikosti, v případě porušení ale asi nepůjde tak snadno opravit, jako svého času porušená tcx-ka v 705-tce. Snad nebude osmistovka chcípat tak, jako její předchůdce s prvními verzemi firmwaru. Naštěstí je tento formát podporován ve sporttracks od verze 3, takže aspoň jedna pakárna, které jsem se trochu bál, nenastala.
Co naopak, ale rovněž bohužel, naprosto nezaznamenalo vývoj, je aplikace Garmin Training Center. Pořád stejný krám se stejnými nedostatky, nemožností přípravy courses i při instalaci map, no darmo mluvit. Garmin se očividně vrhl do webové aplikace garmin connect, která po příšerných začátcích celkem dospěla, pořád ale neumožňuje plánování tréninků s následným odesláním do budíků, takže pokud se člověk nechce babrat v budíku, musí GTC instalovat. Nemožnost tvořit na PC tréninky s řízením podle výkonu po 3 letech podpory powertapů a dalších ANT+ zařízení považuji od Garminu za normální lumpárnu. Ještěže jsem už systematický trénink ukončil, jinak by mě to štvalo o hodně víc:-)
Druhým restem, který v mých očích Garmin naprosto neřeší, je nemožnost zálohovat uživatelské nastavení budíku, případně ho moci přímo provádět v PC. Nastavovat 30 položek standardních obrazovek, další v obrazovkách workout, course, maps a další položky v settings už fakt zavání otravností a přitom by pomohla nějaká mrňavá aplikace nebo udělátko do GTC. Škoda.
Další věcí, kterou Garmin naprosto neřeší, je existence microUSB konektorů. V době, kdy je konečně podařilo v mobilní oblasti dosáhnout nějaké standardizace, všechny nové telefonu už tento konektor mají, čtečky knížek a další spousta periferií, takže už asi každá rodina doma nějaké nabíječky s microUSB má, garmin pořád vesele cpe do strojů miniUSB. Naštěstí jsem ještě všechny staré kabely nevyhodil. Ono v krabičce totiž najdete nabíječku s USB výstupem a opět jeden jediný kabel USB - miniUSB o impozantní délce cca 25cm. Tady prostě "katování kostů" zdaleka nemělo optimální dopad. Dovolit takto hanebné halířové úspory u zařízení za 500USD už mi připomíná přehánění.
Jo a co se týče vydrže, zatím bych řekl, že je tak plus mínus stejná, jako u Edge 705, čili kolem 14-ti hodin s navigací. Údaj zpřesním po nějakých delších výletech.
Zůstává i vodělodolnost podle normy IPX7, zakrytí karty a konektoru silikonovou gumou snad chrání, pohodlně se ale zejména často používané miniUSB nezakrývá.
Podtrženo sečteno:
Edge 800 je vynikající zařízení a jak je to v této kategorii zatím bohužel zvykem, jedinými skutečnými konkurenty jsou jiná zařízení od Garmina. Ať už cyklisticky specializované Edge 705, 605 či 500, případně outdoor modely s podporou ANT+ periferií jako Dakota nebo Oregon.
K dokonalosti mu ovšem pár věcí chybí. Přímo v přístroji nějaká ta paměť či mikroUSB, lepší rozlišení disleje a možná propracovanější dotykové ovládání. Garmin by rovněž mohl přestat na svých sportovních fanoušcích lakotit a konečně trochu pohnout s aplikací GTC či dodávat delší kabely.
Objektivně řečeno, nenapadá mne žádná "killer option", která by byla oním rozhodujícím důvodem pro upgrade ze 705-tky, tedy pokud není člověk fanda do novinek pro novinky:-). Při koupi nového přístroje je to ovšem jiná, protože cena 705-tky je stále poměrně vysoká, to bych s klidným svědomím doporučil právě osmistovku. Větší displej, více dat, rychlejší překreslování mapy, prostě modernější stroj. Nemluvě o tom, že je výrazně hezčí. Škoda blešek, nemůžu se ubránit pocitu, že je tam Garmin nechává schválně.

37 komentářů:

  1. hezky ses rozepsal :-)
    to noční zobrazení displeje se mi na 705 moc líbí. když jsem se onehdy vracel z Přerova už za tmy, denní režim displeje byl pěkně protivný :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tvrzeni, ze Garmin 705 nebere kadenci z GSC-10 kdyz je pritomen PowerTap se mi nezda pravdiva. Dle mych zkusenosti je to prave naopak - kdyz mam PT + GSC-10, tak je kadence brana prednostne z GSC-10. Prisel jsem na to tak, ze data o kadenci z PT jsou znacne nepresna. Proste obcas zcela nesmyslne hodnoty, coz je logicke vzhledem k principu mereni. Od te doby, co jsem namontoval GSC-10, kadencni data jsou presna.

    OdpovědětVymazat
  3. může být, nicméně moje zkušenost je přesně opačná: po pořízení powertapu se přesnost měření kadence zhoršila. Nemohl jsem ani za nic přijít na to, čím to je. Zkusil jsem vyměnit kolo s powertapem za jiné bez něj a vida, vše ok, vrátil kolo a hodnoty se braly právě z powertapu. Zkoušel jsem párovat v různém pořadí, vše jedno. Dokud posílá data powertap, nebyl jsem schopen nastavit braní kadence z GSC-10. Jinak bych nepsal. Mám powertap SL+

    OdpovědětVymazat
  4. Mam ten samy PT a dokud jsem pouzival pouze data z PT, byly v zaznamu kadence silena hausnumera (>200 apod.). Pak jsem dokoupil GSC-10 a od te doby to ukazuje korektne. Coz koresponduje s tim, co jsem nekde cetl na foru. Priorita ziskavani dat (Garmin705): GSC-10 (speed/cadence), PT (speed/cadence), GPS (speed).

    OdpovědětVymazat
  5. jak jsem napsal, můžu komentovat jenom svoji zkušenost. A to včetně toho, že po nasazení powertapu mi přestalo i fungovat měření vzdálenosti z GSC-10 při vypnuté GPS. Je možné, že moje čidlo není v pořádku, ale právě kvůli tomu jsem ho sundal a už se s ním nemažu. Občasné výchylky kadence mě zase až tak nevytáčí:-)

    OdpovědětVymazat
  6. k tomu displeji - si můžeš vybrat - buď výdrž na baterky, nebo rozlišení LCD (potažmo počet "pyxelů" :-)
    víc pixelů = víc zatížený železo výpočtama = kratší doba na baterky

    OdpovědětVymazat
  7. a proč bych si měl v jednadvacátém století vybírat? Chci lepší rozlišení a lepší akumulátor ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Nazdar,
    mohu se zeptat, zda tato navigace funguje stejně jako ta v autě? Tedy že si zadám cíl a vyberu si, zda chci jet po silnicích, cyklostezkách, příp. stezkách pro MTB. Četl jsem recenzi na Edge 705, která to údajně neumí a bylo to tam vyčítáno.
    Předem děkuji za odpověď.

    Petr

    OdpovědětVymazat
  9. nevím, kdo to v recenzi psal, protože toto umí už 705-tka. V nastavení přístroje zvolíš typ dopravního prostředku (auto, motorka, kolo, pěší) a v navigaci potom naplánuješ. 800-vka to samozřejmě umí taky.

    OdpovědětVymazat
  10. Tady to píší, ale je pravda, že ta recenze je 1,5 roku stará:
    http://mtbs.cz/clanek/garmin-edge-705-test/kategorie/testy-recenze

    OdpovědětVymazat
  11. to ale není vlastnost navigace, nýbrž mapy. Celá řada lesních cest totiž navigaci neumožňuje.

    OdpovědětVymazat
  12. Tomu rozumím, ale v té recenzi se píše, že to neumí navigovat ani po značených cyklostezkách.
    Na to jsem se právě chtěl zeptat, zda když si zadám, že chci dojet z Benešova do Tábora, a chci jet jenom po cyklostezkách, že tomu tak bude i kdyby cyklostezka vedla po polní cestě.

    OdpovědětVymazat
  13. nevite prosim nekdo zda v tom jde uzivatelsky menit baterie ?

    OdpovědětVymazat
  14. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj
    Pořídíl jsem si tento přístorj a po prvním dni testováni mohu zatím doporučit, uvidime jak to půjde dál.
    Jedine co mě sklamalo, nemohu nikde najit jak zobrazit na displeji hodnotu srdečního tepu, u 705 se to zobrazovalo na mapě, tady jsem to nenašel a dost i to chybí.
    Nevíte náhodou někdo.
    Díky moc

    OdpovědětVymazat
  16. je to úplně jednoduché. Nastavuje se to v setting/ bike settings/training pages/map kde můžeš vybrat 2 pole pro mapu při navigaci i bez navigace a nastavit si, co se v nich má zobrazovat.

    OdpovědětVymazat
  17. Díky moc, už to facha jak jsem si představoval.

    OdpovědětVymazat
  18. Tvůj test je super, prosím o radu, má smysl kupovat o něco dražší set Garmin 800 Bundle Europe rozšířený o evropské cyklostezky? Jedná se mi o ježdění v Rakousku případně na Slovensku. Barevné kombinace jsou modrá-černá a černá-carbon? Díky Mrazík

    OdpovědětVymazat
  19. nuvi mapy evropy jsou super, jenom nevím, jak jsou na tom s cyklostezkama. Co se týče Slovenska, tak mám jejich topo mapu s pokrytím cyklostezek, která je i routovatelná a má celkem slušné pokrytí.
    BTW jestli jezdíš na silničním kole, tak stejně navigace podle cyklostezek nemá smysl, protože jsou tak evidovány i nezpevněné silnice.

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj, mám dotaz, lze na displeji s daty o jízdě(jestli se nemýlím je jich tam asi 9 až 10, že?) naprogramovat zobrazovaná data, dle vlastní potřeby-t.j., podobně jako to lze na Sigmě ROX? Nebo lze pouze přepínat mezi jednotlivými neměnnými módy displeje, jak je přednastavil výrobce? Předem díky za odpověď. Petr

    OdpovědětVymazat
  21. údaje na obrazovkách můžeš nastavovat zcela libovolně. Na jeden screen je možno dát 1-10 položek, k disposici jsou 2 screeny čistě s hodnotami, 3. v případě aktivního workoutu, dále mapa, kam je možno přidat datová pole a profil, kam to také lze.

    OdpovědětVymazat
  22. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  23. Tak to je supr!...už začínám házet do prasátka. Díky moc za rychlou odpověď. Petr.

    OdpovědětVymazat
  24. Zdravím, ještě bych měl prosím Tě přeci jenom dotázek. Možná naivní, ale přeci: má osmistovka po dojezdu z tripu možnost vyhodnocení, kolik času jsem strávil v té či oné zóně? A při výkonu, jakým způsobem nabízí možnost sledování pohybu v zónách. Nemá např. něco jako ROX, který teď vlastním a sice, že na displeji jsou graficky znázorněny pole třech zón, které si můžeš sám určit a podle narůstajícího tepu se pole vyplňují a navíc pod nimi je i aktivní numerický údaj o % z MaxHR. Díky Ti předem za odpověď. Petr

    OdpovědětVymazat
  25. vyhodnocení pobytu v pásmech není ani tak věcí měřáku, jako spíše použitého software. Umí to jak garmin training center, tak i garmin connect, stejně jako mnou používaný sporttracks.
    Co se týče zobrazení na displeji, procenta z max HR možná jsou, lze i zobrazit graficky průběh srdeční frekvence (rozlišuje se 5 zón) v čase.
    Jinak tady najdeš manuál: http://static.garmincdn.com/pumac/Edge_800_OM_EN.pdf kde jsou v části settings popsány všechny možnosti, jež mohou být nastaveny v zobrazovaných polích.

    OdpovědětVymazat
  26. Díky za odpovědi. Pouze ještě jedna praktická otázka. Z mé zkušenosti s notebookem a navigací do auta, které mají také Li-ion baterii, tak u nich mi poklesla kapacita za dva roky používání cca o více než 50%! Notebook mi klekne už po dvaceti minutách oproti původním 80-ti minutám! i přesto, že by tomu němělo tak být. Jestli se nemýlím, tak 800-vka má baterii integrovanou, nevyměnitelnou. Jakou máš s tímto zkušenost nebo nějaké informace o tomto problému.Bylo by smutné, aby po dvou letech používání vydržela např.3-hodiny provozu. Díky předem za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  27. edge 800 mám něco přes půl roku, takže za něj úplně mluvit nemůžu, ale měl jsem přes 2 roky forerunner 305, který koupil kolega, pořád ho má a pořád funguje víceméně stejně. Měl jsem 2,5 roku Edge 705, který při prodeji fungoval stejně dlouho jako na začátku, pořád ho mám na očích a výdrž kolem 15-ti hodin stále drží. Aktuálně mám ještě forerunner 310XT, který už mám taky skoro 2,5 a baterka je jak nová. Slyšel jsem, že lidi měli problémy, ale já se s nimi v tomto směru nesetkal.

    OdpovědětVymazat
  28. "Jsi hodnej, díky!"

    OdpovědětVymazat
  29. Ahoj, plánuji koupit popisovanou osmistovku a tak bych se rád zeptal jestli máš vytipovaného prodejce kde produkt nakoupit za příznivou cenu. Samozřejmě bych chtěl 800 pořídit s mapou Evropy a všemi čidly. Na netu je toho hodně, ale dám na reference.
    Jsou čidla v originálním balení dobrá nebo je lepší koupit kvalitnější jinde?

    OdpovědětVymazat
  30. všechna čidla, nevím, co tím myslíš. V "největším" balení je tepák a senzor gsc10, což je zároveň cadence sensor a čidlo k magnetu na špici. Nevím o tom, že by šly koupit alternativy, mně kadence senzor drží leta.
    Kupuju tady: http://www.sport3.cz/oddeleni/363-garmin-sport. S majitelem tohoto obchodu se znám.
    Abych řekl pravdu, neřeším ani tak moc nějakou stovku úspory, ale to, jestli je prodejce slušný a umí řešit reklamace. Garmin totiž v Česku nemá oficiální servis, takže reklamace je nutné řešit s prodejcem.

    OdpovědětVymazat
  31. Předně se mi moc líbí obsah a forma Ječmínkova článku.
    Nikde jsem nevyčetl, jestli má 800 českou lokalizaci. U 500 to také nepíšou, ale v nějaké recenzi jsem jí viděl vyfocenou s českou lokalizací. Jak je to s měřením celkově ujetých kilometrů? Předpokládám, že celkový stav půjde zjistit pouze součtem tras v programu na PC – nikoliv ve vlastní 800. Je to tak, že pojedu např. na závody, na startu „odmáčknu“ novou trasu a při cestě ze závodů „odmáčknu“ znovu novou trasu a po přenesení do počítače uvidím seznam 3 tras?
    Lze virtuálního partnera spustit nikoliv automaticky, ale tak, že zvolím pro porovnávání zaznamenanou trasu a v nějakém místě té trasy spustím virtuálního partnera?

    OdpovědětVymazat
  32. česká lokalizace je standardní výbavou, případně se dá přes garmin connect bez poblémů dohrát.
    Celkový počet kilometrů budík drží a to dokonce pro každý profil kola zvlášť, máš-li jich více.
    Trasy tak jak popisuješ se uloží zvlášť, pokud trasu před startem a na konci závodu vynuluješ. Když si jenom odmáčkneš lap, budeš mít trasu jenom jednu.
    Partner se spouští automaticky buď se stopkama, nebo s course, že by šel zastavovat nezávisle na stopkách nevím a ani jsem to nikdy nepotřeboval.

    OdpovědětVymazat
  33. Díky za info! Tak ty celkové kilometry jsou super – asi vylepšení oproti 500 (viz.: http://www.bike-forum.cz/forum/garmin-edge-500/1344234/forum.html). Pro přesné pochopení a využití virtuálního partnera (VP) by bylo optimální si přečíst manuál (který nemám k dispozici). Z dostupných informací VP chápu tak, že lze využít 2 varianty: 1.) zvolím průměrnou rychlost, kterou bych chtěl jet a funkce porovnává rozdíl (velice pěkně graficky) s uskutečňovanou jízdou. 2.) vyberu zaznamenanou jízdu z minulosti, se kterou chci porovnávat a VP porovnává rozdíl s uskutečňovanou jízdou - u 2.) varianty se předpokládá start z přesně stejného místa.

    OdpovědětVymazat
  34. ano, je to tak, jak píšeš. Při normálním tréninku nebo jenom při puštěných stopkách jede partner průměrkou, kterou mu nastavíš, když si pustíš "course", jede partner podle něj a můžeš s ním "závodit". Nemusíš ale začínat ze stejného místa, strojek umí sám poznat, kdy se na trasu připojíš, akorát Ti holt partner ujede :-)

    OdpovědětVymazat
  35. Ahoj,
    tak jsem si pořídil 800 a byl jsem s ní pouze na šumavě. netroufám si zatím hodnotit a zkouším co to terpve umí. Jak už jsem tady četl vytýkal si přístroji malou pamět. Zkoušel jsem si nahrat do přístroje více map a nepochodil jsem a když je dám uložit na kartu tak je zase v přístroji nevidím. Můžeš mi prosím tedy poradit jestli se tam nechá nahrát celá repubilika na kartu a používat je?
    dík
    F

    OdpovědětVymazat