sobota 17. května 2008

Mamut Tour 2008

Nechtěl jsem to jet. Na poslední chvíli jsem opravdu přemýšlel, že nejedu a vymluvím se na počasí, které mne ale zradilo a bylo vynikající:-). V 8:00 jsem tedy byl připraven na náměstí T. G. Masaryka. Předcházela tomu registrace, kde jsem krom sponzorských dárků fásl startovní číslo 2, sice jsem se regl první a první platil, ale jednička je holt rezervovaná.
Rozhlížení po známých tvářích (neúspěšné) ukončil Milan, který mne navzdory přílbě a brýlím bezpečně poznal a přihlásil se. Navíc mne pak ještě upozornil na Vl001, který atakoval startovní pole zboku, zatímco já byl rozvážně vzadu, bo balík není nic pro mne. Taky proto jsem nesundal hrazdu. Sice se po mně dívali divně, nicméně s tím žiju celý život a prdlačku si z toho dělám;-).
Start měl probíhat tak, že se pojede pomalu přes město z náměstí a teprve venku se to odmávne. Doprovodný vůz, který měl jet první, ale vyjel rychlostí přes 40kph, čímž dosáhl totálního prasení hned po startu. Následkem byla hromadná nehoda v Předmostí, která už v době mého dojezu na místo byla naštěstí uklizena. U novinového stánku mi zamávala manželka a já se s tepovkou 165 vydal stíhat skoro 303 borců přede mnou (303 silničářů startovalo, počítám, že pokud jsem nejel zcela z chvostu, moc mi tam nechybělo). Čekyně, Zábeštní Lhota, vlnky a tak až do Loučky, kde začíná první kopec. V jeho polovině mne sjede klučina, se kterým pak strávím skoro 100km. Oproti předchozím letům, kdy jsem absolvoval závod se závodníky staršiho data (2006 pan Rytíř, 69 let, 2007 Honza od Popradu 62 let), jsem letos pokročil a jel s nejmladším účastníkem trati 135 km (ročník narození 1990, herdek, dcera Maruška je mladší než on jen o 10 let). Jelo mu to v kopcích, rovinky a sjezdy jsem ho tahal, takže závod pro mne byl individuální časovkou, což jsem věděl:-)
Překulili jsme Kozlov, následuje opravená cesta ve sjezdu do Potštátu a luxusní sjezd z Potštátu k Hranicím. Šlapavý sjezd tak na průměr 50kmph, naprostý orgasmus, kvůli takovým mám kolo rád. Po sjezdu následuje hned výjezd zpět na hlavní na Odry. Na přání spolujezdce si beru v bufetu banán a stavím, což jsem v plánu neměl. Kopec vyhrneme, ujedeme chlápkovi (divný, nejsem zvyklý předjíždět v kopci) a šviháme do Oder. Cesta je celkem opravená, takže mrskáme svižně, resp. já, kolega se veze. Z Oder jedeme nekonečné serpentýnky. Jsou krátké, tím nepřehledné a vlečou se a vlečou. Kolegáček tvrdí, že nejvyšší bod tratě je právě na konci stoupání a má 800. Rád mu věřím, ale když míjíme kótu, vidím nápis 575m n. m.. Nejde tedy ani o nejvyšší bod a ani o 800m:-). Následují houpačky až do Lipníka. Cvaknem asi 2 muže, jeden nás ve stoupání převalí brutálním způsobem. Tahám to sám, kolega vlaje, ale tvrdí, že je v pohodě. Druhý bufet projíždíme, za tímto účelem věnuji kolegovi tyčinku, bo má hlad a míjíme tam pár stojících. To už jsme na stovce a jsem rozhodnut "prasit" co to půjde. V Týně dojíždíme skupinku složeno z pár dvoustovkářů a zbytek je naše trasa. V kopci nad Týnem nestíháme a já obdivuji absolvetny dlouhé, kteří ve Lhotě uhýbají vlevo. Pak už nás čekají jen vlnky do Pavlovic, sjezd a rovninka do cíle. Někde v těchto místech ztrácím kolegu. Neohlížím se po něm, protože dosud spolehlívě jel, nicméně nad Pavlovicemi už ho nevidím. Sjezd a prasím to do Přerova. V hrazdě sjíždím asi 10 lidí kromě jednoho je všechny utrhnu, nicméně v závěru nespurtuji, ale jedu do cíle normálně v klidu v čase 4:48:18 což je proti loňsku zlepšení o 15 minut. To jde ( i když je trať proti loňsky o cca 4km kratší, ale já jsem zase proti loňsku o 5kg těžší:-))).
Navzdory málo tréninku na kole jsem zaznamenal zlepšení a cítil se dobře (průměr 27,8 při převýšení 1600m a prakticky sólo jízdě, ovšem skoro nefoukalo a vůbec bylo počasí super). Prima. Potkal jsem se s Milanem (překvapil mne vysmátostí a optimismem, z blogu jsem ho řadil spíše mezi přemýšlivce) a v cíli i s Vl001. Ani jeden z nich mi nedal víc než půl hodiny, héj, jezdí prdlačku:-). Počasí bezva, mám opálené proužky na rukou i stehnech:-). Jsem zvědav na HIMa v Litovli, kolo mne příjemně překvapilo a snad i něco zaběhnu, Vl001 bych tedy teoreticky mohl udělat:-D v čase kolem 5:40 třeba.

7 komentářů:

  1. Njn, Grafilit má rovné kolo, tam to pěkně rozbalíš a ujedeš mi. Co nadělám. Ale stejně tě zkusím doběhnout:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Teda ty jseš nechutně rychlej jak na kole tak se psaním. :-D To jste jako všichni Ironmeňácí jeli krátkou?

    OdpovědětVymazat
  3. Pekne jsi to prasil, jeste ze mi vcera nebylo nejlip a nevyrazil s tebou v ramci treninku, asi bych to nedal. Kazdopadne v Litovli jsem na tebe zvedavej:-) Peca

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné moc pěkné. Je vidět, že nějaké to kilo navíc ti vůbec nepřekáží, spíš naopak :-).
    Peca: Neskončil jsi náhodou na krátkým druhý?

    OdpovědětVymazat
  5. to aldaman: Ee, ja se letos mamuta neucastnil. Druhy skoncil kolega z tymu Milan Urban. Zrejme nejlepsi cyklista v TTS :-) Peca

    OdpovědětVymazat
  6. HIM bude pro mě další zážitek, už se těším. Je mě jasný, že na kole Tě nedojedu, ale pokusím se Tě taky předběhnout.

    OdpovědětVymazat
  7. ááááá prestizaci zacinaji, no koukam ze beh v Litovli bude asi zajimava disciplina!!! IM

    OdpovědětVymazat