pondělí 11. ledna 2010

Plavání s tempo trainerem a posilovna D, pěkný den:-)

Dneska jsem v poledne konečně trochu systematicky vyzkoušel pomůcku pro plavání (nejen) tempo trainer, který mi na otestování zapůjčil Tomáš Vojtěchovský z totalniplavani.cz. Recenzi připravuji, takže jenom krátce: jde o elektronický metronom, který si člověk chytí ke gumičce brýlí a on mu pípáním diktuje frekvenci temp. Dneska jsem zkoušel plavat čtyřstovky s tím, že jsem zkracoval interval na tempo (1,1 1,0 a 0,9 s) s tím, že jsem počítal tempa na bazén. Všechny úseky jsem plaval kolem 6:20, čili žádná závratná rychlost, zajímavé ovšem je, že při tempu 1,1 dám na bazéně 20m (přes poledne se plave na šířku) na 12 temp, poslední stovku mírně v únavě už na 13 a zvládám dýchat každé 4. až 5. tempo, zatímco při frekvenci 0,9 plavu šířku na 15-16 temp a dýchám co tempo při srovnatelné rychlosti. Pravdou je, že při první čtyřstovce mi špatně usazený TT odpadl a já ho musel lovit na dně. Neměl jsem čočky, takže docela legrace, hledat průsvitný světle fialový objekt na bledě modrém dně přes modré brýle se 4,5D :-). Kdyby mi to udělal ještě jednou, tak ho asi vyhodím. Nakonec jsem ale objevil polohu těsně za uchem a trénink dokončil i s trainerem. Škoda, že jsem měl tak málo času, experimentování se záběrem je docela zábava, která snad přinese i něco víc, než jenom zábavnější trénink:-).
Večer mě ovšem čekala posilovna a v ní Milošův trénink "D". Nevím, jestli ho někdo navedl, nebo to vymyslel sám, každopádně takovým stylem jsem nohy ještě v životě necvičil. Nejdřív dřepy, 4 série po 30-ti opakováních. Měl jsem z toho celkem respekt, takže jsem začal se 30-ti kily. V době, kdy jsem posilování bral jako aktivitu číslo 1, bych si pod tak malou činku nestoupl, hanba by mě fackovala:-). Třicítka je naštěstí v pohodě, takže jsem v další sérii mohl přidat na 40 a šlo to taky, tak jsem ve třetí přihodil na 50. To už legrace končila. Ve třetí sérii jsem zvládl 27 a v poslední jenom 25 opakování, ale přece nebudu ubírat:-). Po chuťovce na dřepech byla připravena další lahůdka: 4 série legpressu po 40-ti opakováních. Toho jsem se bál hodně, tak moc opakování jsem ještě nikdy nezkoušel. Takže opatrně 80kg, první série nohy dobré, jenom udýchat to už není žádná velká legrace. Ve druhé metrák a to pořád ještě šlo, takže ve třetí 120 a to už bylo na hraně, 37 opakování, ale posledních pár s rytmickými opakováními nemělo moc společného, na poslední jsem se tedy vrátil na metrák s tím, že udělám, co půjde a povedlo se 45 opakování. Na závěr mě čekalo předkopávání a zanožování, (4 a 3 série) které spojuji do supersérie, předkopy po 20-ti, po ubrání 30-ti opakováních a zanožování po 30-ti. V takovém stavu jako dnes, jsem nohy neměl ani nepamatuju. Doufám, že to něco přinese a v dalších týdnech se v těchto jednotkách budu zlepšovat. Jenom se bojím, že zas pár dní bude problém vstát ze židle, než si na nový druh zátěže zvyknu:-)

8 komentářů:

  1. Teda to budou stehna. To už je pomalu na koupi nových cyklokraťasů :-)

    OdpovědětSmazat
  2. já právě doufám, že se trochu zredukují, z těch těžkých tréninků normálně rostou svaly a tím i váha. Ale zahlcovačka je to brutální :-)

    OdpovědětSmazat
  3. Nazdar Ječmen.
    Chci koupit manželce své milované k narozeninám foferunnera 305 a tak jsem narazil na tvůj superblog.
    Dneska na noční jsem ho na mobilu celej přelousknul a moc jse se zasmál. Mám jen dotaz opravdu dělá ta 305 takové pakárny, když bude žena jen sledovat kolik uběhla a jak jí to tepe a zvládne to vůbec ovládat. Přeci jen že ny jsou na tom s technikou trošku jinak.
    Píšeš moc dobře a určitě i běháš. Já jsem dříve jezdilna kole ale pak jsem se zamiloval a přišla tříletá pauza plná jiných zážitků a ted se na to chci vrhnout znovu.jinak jestli se chceš pobavit tak se koukni sem.
    http://www.bajk.cz/web/data/clanek_autor.asp?id_autor=46 zatím čágo
    pepa mamut

    OdpovědětSmazat
  4. někde jsem psal, že 305-tka dělá pakárny? To bych ani neřekl. Je to dobrý stroj. Když ženě nastavíš, aby na obrazovkách sledovala údaje, které potřebuje, postačí jí mačkat power a start/stop:-).
    Jediná věc, kterou někteří obtížně vydýchávají, je kolísání okamžitého tempa, které je způsobeno chybou měření z GPS při nízké rychlosti. Na průměry to ale vliv nemá. Kamarád povýšil na 310 a 305-tku věnoval ženě, která rovněž není nijak technický typ, ale naučila se rychle. Tak ať to paní s 305-tkou baví.
    P.S.: pěkné články a ta čtenost, můžu jenom tiše závidět :-)

    OdpovědětSmazat
  5. ještě dotaz, jsi tedy hodně rychlej, než objednám , nevíš kdy bych stáhnul k té 305 návod, to poví také hodně jo a ještě moc se mi líbí i tréninkový deník sport track ale moc mu nerozumím, ale stáhnul jsem ho je tam i cz ale přece jen nějaký návod nebo povídání, není někde???

    OdpovědětSmazat
  6. nějak mi to blbne.
    Prosím nebyl by někde ke stažení návod na 305 a nějaké psaní o programu sport track ??
    Děkuji

    OdpovědětSmazat
  7. manuál v angličtině je tady: http://www8.garmin.com/manuals/984_OwnersManual.pdf o českém nevím.
    O sporttracks se vedla diskuse na cyklodiskuze.cz i na behej.com, ale nevím o tom, že by uživatelský přehled někdo u nás napsal. Já to sice mám v plánu, ale aby to k něčemu bylo, musel by text být poměrně rozsáhlý a do toho se mi nechce.

    OdpovědětSmazat
  8. pozn. neblbne Ti to, ale spamoval mi sem nějaký blb do diskusí, takže všechny příspěvky před zveřejněním autorizuji.

    OdpovědětSmazat