neděle 10. února 2008

2008 týden 5 (4.2.-10.2.)

Tento týden sice nebyl nikterak objemově rekordní (zejména asi proto, že se jsem raději po nemoci ještě nelezl do bazénu), nicméně běžecky to pro mne týden neobyčejný, ba přímo mimořádný. Ale pěkně popořádku.
O Michala jsem dostal předepsáno následující:
Pon- klus 10km na 150
Ute- volno
Str- volno
Ctv- 3R, 10x100/MK 100, V2
Pat- klus 10km na 145/´
Sob- 3R, 3km za 15´, 1km MK volne, 2km za 9:50, V3
Ned- vytrvalost 10km na 150/´+6km na 155+2km na 160

V pondělí jsem nevstal, takže běh přišel na řadu až večer. Byl jsem docela zvědav, kterák to po nemoci půjde. A kupodivu, celkem to šlo. Průměrné tempo na desítce 5:36. Loni jsem touto dobou na těchto tepech běhal tempa více než o minutu horší, odpočinek při marodění mi nejspíš prospěl:-). Večer jsem se hecl na trenažér a protože mne nebavilo se flákat, celkem jsem si i mákl. Průměrné tepy přes 140 hovoří za vše
V úterý první ze dvou výletů do Práglu. Začátek v 5:00, konec ve 21:15. Prima den :-(
Ve středu jsem zařadil čtvrteční trénink s oblíbeným stovkovým motivem. Navzdory volnému rozklusání i vyklusání, to v součtu dalo desítku s průměrným tempem 5:56 na 146-ti bpm.
Čtvrtek proběhl další výlet do Prahy, začátek stejný, konec, bohužel, ještě o dvě hodiny později než v úterý.
I tak jsem ovšem v pátek ráno vstal a vydal se na desítku s předepsaným tepem 145. A vida i dnes tempo 5:53. Týdenní odpočinek mi zřetelně prospěl:-)
Na sobotu se docela těším. Svižnější úseky jsem dlouho neběhal, tempo 5:00 je prakticky na hranici mých schopností. Byl jsem opravdu zvědav. Upřímně řečeno, realita předčila očekávání. Přispělo k tomu jistě i nádherné počasí, které před polednem panovalo. Dalším důležitým faktorem bylo to, že jsem si připravený trénink zapoměl uploadnout do Garmina, což jsem ale v při výběhu netušil. Uložen mám totiž trénink na 4 + 2 km. Nu což, napadlo mne, když jsem si trénink takto zadal, pamatuju si 3 kiláky špatně:-). Úsek 4km se mi podařilo zaběhnout za 19:56, tedy prakticky přesně v tempu. Na vyklusání před dvojkou jsem se už točil domů a vítr místo proti začal foukat do zad. Dvoječka tím pádem pěkně odsýpala za 9:37, což bylo rovněž rychleji než plánované tempo. Celkové průměrné tempo tréninku činilo 5:27 při průměrném tepu 156. No bezva!
Pravda je, že jsem toho měl po běhu docela dost a s obavami očekával neděli, zejména když se na večer ohlásila návštěva, se kterou se lupal jeden sekt za druhým až do půl jedné ráno. Tím rovněž padla myšlenka časného výběhu, ale protože Aldaman beztak nemohl, nemusel jsem se tím trápit a vyrazil až kolem desáté. Počasí opět senzační. Desítka na 150-ti tepech v tempu 5:49, následující šestka na 155-ti v tempu 5:20 a poslední 2km už jsem měl trochu problém furt nepřidávat, ale stejně mi průměr vylezl na 162bpm pro tempo 5:10. Mám toho sice i po výklusu plné brýle, ale pocity veskrze vynikající. Průměrný tep 153, průměrné tempo 5:38. Kdybych byl takto schopen běžet na Grafilitu, budu spokojenost sama.
Mám za sebou týden, kdy jsem sice neplaval a na trenažér sedl jenom jednou (no toto možná ještě večer updatnu, nicméně zatím mám totální kopr a bolavé nohy z rána) ale všechny tréninky odběhal v tempu pod 6 minut. To se mi od doby, co jsem předloni začal systematicky běhat, doposud nepodařilo. Třeba těch skoro 500 odběhaných km za poslední 2 měsíce mělo smysl:-)
Tabulka pochopitelně chybět nemůže.

13 komentářů:

  1. Trener te chvali, vidis hubenoure, ze to jde nahoru :) IM

    OdpovědětSmazat
  2. Koukám, že je z tebe běžec. Je fakt těžké naběhat víc než ty. O fous se mi to tentokrát ještě povedlo:-)

    OdpovědětSmazat
  3. no, víš, to hubnutí ňák pořád nejde optimálně, ten titul si zatím nezasloužím ;-)

    OdpovědětSmazat
  4. No tak to taky musim pochvalit:-) Vsechno zle k necemu dobre :-) Jeste jsem se chtel zeptat co jezdis na tom trenazeru za trasy? Asi hodne kopcu zee?

    OdpovědětSmazat
  5. no v podstatě jenom kopce. Ale ono to vlastně není důležité. Sleduju tepy a kadenci. V zásadě střídám 3 typy tréninku. Kompenzační, kdy jenom trochu točím, abych vyjel běh, střídavý, kdy střídám lehčí úseky vyšší kadencí a těžší úseky hodně ze sedla a vyloženě frekvenční, kde mám pěkný motiv od trenéra 1-2-3-4-5-4-3-2-1 minuta s kadencí vyšší než 120 otáček mezi úseky vždy minutu volně. Samozřejmě nějaké rozjetí a vyjetí.

    OdpovědětSmazat
  6. Moc pěkné, jsi šikula jen tak dál. Už se těším, na společný výběh, jen mám obavy, abych ti vůbec stačil. Budu muset v tréninku přidat.

    OdpovědětSmazat
  7. To je dobrá taktika, s Tvým plaváním občas vynechat bazén a ušetřený čas věnovat běhu nebo kolu. Kila půjdou dolů a forma nahoru.
    IM: dobrá taktika trenére, chválit, chválit!

    OdpovědětSmazat
  8. pro mne vynechání bazénu moc ušetřeného času neznamená, protože většinou plavu v polední pauze. Teď jsem neplaval, protože jsem přece jenom byl po nemoci:-).

    OdpovědětSmazat
  9. Možná si o vynechání bazénu řeklo tělo samo tou nemocí :-). A trenér na to okamžitě zareagoval :-).
    Pochval taky trochu svého trenéra!

    OdpovědětSmazat
  10. ty máš starosti porád....:-) To přece každý vidí, že mi Michalovy tréninky svědčí (byť často o tom zejména bezprostředně po doběhu přesvědčen nebývám:-)). A vynechání plavání je čistě moje věc, dostávám jenom běžecké tréninky, zbytek je zatím na mém uvážení.

    OdpovědětSmazat
  11. tak toho jsem se bál nejvíce, že to napíšeš. To nemůže být pravda, ty přece nemůžeš být tak uvědomnělý ? :-D. Že bych se, v tobě spletl?
    Po doběhu rozhodně ne, ale s odstupem času si to pěkně pochvaluješ jak ti to šlo co :-).

    OdpovědětSmazat
  12. jsem rad, ze se po dobehu nevidame, asi bych si obcas vyslechl :)
    to milan: ja jsem v podstate chvalivy typ, ale ono musi byt za co, davat odmenu zadarmo neni muj styl :) IM

    OdpovědětSmazat
  13. IM: chápu, cukr a bič :-) Výsledky bez diskuze.

    OdpovědětSmazat