středa 14. listopadu 2007

Lucido TX1

Přestože ji mám už nějaký čas, dostal jsem se k nějakému kloudnějšímu popisu až teď.

Nad novou čelovkou jsem uvažoval vlastně skoro celé léto, protože předchozí 4-diodová dosti laciná čelovka sice postačovala pro běh po silnici, ale do terénu je zcele nevyhovující. Variant bylo několik, ale nakonec jsem se rozhodl pro cestu značky za sice vyšší cenu, ale nelituji.

Lucido TX je třídiodová s tím, že tři AA baterie jsou uloženy oddělené krabičce přiléhající k hlavě v týlu. Nemá pás přes vršek hlavy, přesto sedí výborně a člověk o ní (kromě světla samozřejměJ) za chvíli ani neví. Dvě postraní diody jsou poměrně výkonné a při současném svícení tvoří široký světelný kužel. Umožňují nastavení dvou intenzit svícení max (dosvit 21m) a eco (dosvit 14m), přičemž ta slabší je spíše opravdu nouzová, nebo poslouží pro šetření baterek na pěkné silnici.

Největší lahůdka se ale skrývá uprostřed, mezi těmito diodami. Tam je totiž velice silná 1 wattová 30-ti lumenová dioda, která vrhá poměrně úzký kužel světla vysoké intezity s pohodlným dosvitem několik desítek metrů ( papírově 120m, skoro bych tomu věřil).

Svítit můžeme ve několika režimech daných buď samotným použitím postranních diod (max a eco), nebo střední diodou (ta má jenom jeden režim svícení), případně k režimům max a eco intenzívní kužel ještě přidat. Max s přidaným středem je fakt světlo jako hrom, papírově by tak čelovka měla vydržet kolem sedmi hodin.

Druhou vychytávkou (a důvodem, proč jsem si vybral právě tento typ) jsou červené diody na krabičce s baterkami, které se dají zapnout v režimu blikání a člověk je krásně vidět i zezadu. V kombinaci s oblečením illuminite se teď i ve tmě citím na silnici docela bezpečně.

Postřeh z dnešního výběhu: v průběhu tréninku začalo intenzívně sněžit, čímž se intezívní kužel světla stal nepoužitelným, v hustém sněžení bylo vidět pendrek. Režim max ovšem s rozptýlenějším osvětlením použít šel a ani totální vlhkost čelovce evidentně neuškodila. Jo a taky jsem navíc potkal po páté ráno jednoho nadšence rovněž s čelovkou, čímž zdravím svého věrného čtenáře Aldamana :-D

Jedinou vadou na kráse je vyšší cena, která třeba v bartsportu činí bez mála 2000,- kaček. Člověk ale dostane ze dost peněz hodně muziky a navíc proti obrázku má můj kus na krabičce s baterkami obrázek mamuta a na gumě místo nápisu Lucido nápis mammut. K figuře mi ten mammut sedí lépe:-)

6 komentářů:

  1. Hmm, hodne slusna masinka. Panove, Vy se nezdate. Po pate rano nekde behat, to uz chce hodne motivace b

    OdpovědětSmazat
  2. byl jsem od Oseka jenom kousek, až trochu zrychlim, tak na Tebe budu chodit zvonit:-)

    OdpovědětSmazat
  3. No kdyz jsem v Oseku tak jezdim s brachou do prace uz na 6h, takze budes muset hodne zrychlit aby jsi me stihl doma:-D Vyjizdime z Oseka 5:25 tak se budu tesit na zvoneni :-D
    V Prerove uz by jsi mel mozna nejakou sanci. To jezdim az na 7 :-)

    OdpovědětSmazat
  4. Co se dá dělat musím vybíhat brzo ráno, odpoledne zatím není čas na běh, rodina si mě chce taky užít :-). Já bych to možná mohl stihnout zazvonit, já už jsem byl na cestě zpátky.
    Já svou lacinou čelovku taky musel vypnout, protože nebylo přes sněžení nic vidět. Naštěstí už cestou zpět svítalo a dalo se běžet i po tmě. Opět jsem ji zapnul, až když jsem v dálce viděl přibližující se světlo, aby mě dotyčný viděl. Nejdřív jsem si myslel, že je to nějaký cyklista, jak rychle se ke mně přibližoval a on to byl Ječmínek. A musím uznat, že Lucido svítí opravdu intenzivně. Já naštěstí ve tmě do terénu nepolezu a na výběh kolem Bečvy je dostačující i ta moje. A aby nesvítila líp, když je o 1700 dražší :-D.

    OdpovědětSmazat
  5. A já pořád, proč nemám čas se hýbat. A ono je to tím, že já rád spím:-) V pět vstanu (spíš po páté) vstanu maximálně v létě. No, klidně budu na závodech příští rok i z vámi. Holt vím, na koho nemám:-)

    OdpovědětSmazat
  6. Koupil jsem si tuto čelovku Mammut lucido TX1. Strčil jsem do ní baterky od výrobce (za tu cenu, by měli být slušné baterky samozřejmostí). Po zapnutí na plný výkon - všechny tři přední ledeky a blikání zadních ledek se projeví špatně navržená(dimenzovaná) elektronika - blikají i přední světla. Přední světla sice úplně nezhasnou, ale je prostě vidět jak při svícení zadních(červených) už nemají dost šťávy. Po okamžité reklamaci byla odpověď zhruba takováto: Reklamovaná vlastnost je normální vlastností výrobku.
    Takže, kdo čeká, že za své peníze dostane špičkovou kvalitu, bude stejně jako já nespokojen.
    Jestli někoho napadá nějaký fígl na vylepšení (něco lepšího než silnější baterie), budu moc rád, když se podělí.

    OdpovědětSmazat