čtvrtek 10. listopadu 2011

Když se zimák trochu zvrhne ;-)

Sice jsem měl v plánu napsat článek o reprezentačním bále vinařství Jakubík ve Zlechově, dokonce už jsem ho rozepsal, ale událost dnešního dne ho jednoznačně přebila.
To jsem tak uvažoval, jaké kolo na zimu. Stařičký superior již odmítá řazení, brždění, revitalizovat se mi ho nějak nechtělo, tak jsem se díval po něčem jiném.
Požadavky byly jednoduché: maximální bezúdržbovost, řazení v nábě, optimálně dynamo v přední nábě.
Jsem tak natěšený hodit sem fotky, že si historku, jak se moje naděje na pořízení kola snižovaly, až jsem našel snad jedinou firmu na světě, která je ochotná prodat kolo i na podzim.
Hádejte, která to byla. První 3 si můžou rozdělit stupně vítězů:-)
Tož teda, nakonec mi dneska dorazil tento bike:


Takže se hezky představíme: Torain - C1 29er
A pěkně z druhé strany
 Pravda, pedálky jsou stařičké, protože ještě nejsem úplně rozmyšlený, jaké pořídit a jak řešit tretry. Takže zatím klasické "platformy" a za čas se uvidí.
Chvilku jsem uvažoval nad JecminekM, ale nakonec vyměkl
 V Duratecu umí i zvolený text na rám. Takže po nějaké době mám zase podepsané kolo. Jedno se stejným podpisem už na Přerovsku silnici brázdí pod jedním sveřepým ironmanem. A kvízová otázka číslo dvě: který ironman to je?

rohloff a řemen, krása!
 Toto je ovšem lahůdka že? Vícerychlostní náby se mi vždycky líbily. Na 9-ti kvalt od Sachse jsem se chodil dívat do Miko-Cycles už před nějakými dvaceti lety. Dneska tedy představuji absolutní vrchol "speedhubů" 14-ti rychlostní Rohloff ve spojení s relativní novinkou: řemenovým pohonem. Uvidíme po delších zkušenostech, po první krátké jízdě jsem v rauši:-)
cože, dynamo? Jo, dynamo!
Dynamo v přední nábě jsem zase záviděl manželce. No a když ho Shimano dělá i v řadě XT, slušně utěsněné, neberte ho, že jo. Sice jenom 3 wattíky a 6V, ale dobrej luxeon bez obav o baterku. A svítí od 5-ti kiláků v hodině!
pohled zepředu
 Jojo, to pod vidlí je fakt světlo a svítí dobře jsa napájeno z dynama
řazení....
Pohled na "rohlíka z druhé strany".
Jak se tak dívám na fotky, měl jsem zababranej objektiv foťáku. Už je vyčištěn, takže u pohádky, jak se na českém netu kupuje koncem srpna kolo s daleko drsnějším průběhem, než to bylo lóni se spešlem, přibudou ještě nějaké bez fleku, s rohama, košíkem, bezpečnostními prvky a dost možná už i blatníky.
No a to je pro dnešek všechno. Ještě musím nacvakat odrazky na špice, přidělat blikačky (dozadu jsem dráty z dynama netahal) a zítra už zase hurrá do práce na kole!
Jo a málem bych zapomněl, musím na tomto místě poděkovat paní Kateřině Duchkové z Duratecu, která se mnou měla svatou trpělivost, udělala mi opravdu luxusní cenu a to kolo je vůbec nádherné. Díky!



26 komentářů:

  1. Koukam jako puk, asi uz sem dlouho nevocumoval v cykloshopech...;-) Krasny kolo tak at slouzi. Myslim ze Alda uz si mne ruce az u nej zase kolecko skonci...:-))))

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkný stroj. Ten řemen vypadá fakt luxusně.

    OdpovědětVymazat
  3. Ještě, že si to nafotil odstrojené :-) S blatníkama a odrazkama už z toho bude "obyč" citybike :-) Každopádně gratuluji, že si vytrval a nevzdal si ten nákup. Určitě si z toho kola nadšený o to víc :-) Peca

    OdpovědětVymazat
  4. No prostě krasavec. To budou v sezóně výkony :-).
    P.S. Tohle mi pane, asi, říkat nikdy nebude :-).

    OdpovědětVymazat
  5. Rohloff je fajn, spolehlivej dobrej, ale nějak si nedokážu tohle kole představit v mínus 10C a v 25cm břečky. To je pak životnost sezonu dvě.
    Pak napiš, jak dlouho to vydrželo.
    zdarec, rosťa

    OdpovědětVymazat
  6. jenom detail - pedály nejsou platformy, ale ohrádkové :) platformy vypadají jinak ;)
    jinak to celkem jde, jsem zvědav, jak to zabiješ blatníkama :)

    OdpovědětVymazat
  7. 2Alda: máš recht, je to kolo "na furt"
    2rosťa: tak -10 ještě jde, do břečky ale jezdit nebudu. Přece jenom, bezpečnost především a sůl a sračky nemusím.
    2Doom: blatníky jsou na zimu nutnost, že jo, ty tam na furt nebudou...

    OdpovědětVymazat
  8. Když jsme u těch hraček...

    http://www.dcrainmaker.com/2011/11/my-totally-awesome-new-shark-blimp.html


    :)

    OdpovědětVymazat
  9. Opravdu krásné kolo, tiše a upřímně závidím :) Ať slouží!

    OdpovědětVymazat
  10. Technická, přední rychloupínák otočit na levou stranu. ;) Jako kolo je to krásný a ty technický věci paráda, ale je to takový kočkapes, ani zimák ani horák, takový něco mezi. Na zimáka bych nedával odpruženou vidli a terénní pláště, zase horáka bych viděl na celobrku. Ale to byl asi záměr, že jo?

    OdpovědětVymazat
  11. máš pravdu Pavle, akorát já tomu neříkám kočkopes, ale crossover:-)
    Chtěl jsem zimáka, se kterým by se dalo vyrazit bez nějakých zásadních omezení do terénu.
    Recon je dostatečně jednoduchá a levná vidla, aby zimní provoz ustála a kdyby to vypadalo, že má problém, nahradím ji pevnou. Tlustý gumy se budou hodit i v zimě. Přijdou mi daleko lepší než nějaké hladké Schwalbe Kojak nebo něco podobného.
    Tak jak je, to kolo přesně odpovídá mým požadavkům a ty na nějakou "žánrovou čistotu" kašlou :-)

    OdpovědětVymazat
  12. jo ještě add technická: proč upínák vlevo? Na té straně je kotouč, přijde mi lepší, mít upínák na protější straně.

    OdpovědětVymazat
  13. Upínák dycky vlevo. ;) Na zadním ho máš taky vlevo a je tam kotouč.

    OdpovědětVymazat
  14. Ještě bych z nostalgie umístil do článku fotku Superiora. Prosím. :)

    OdpovědětVymazat
  15. kde ho mám na zadní straně ani nevím, bo přišel upnutej už z Duratecu, přední kolo jsem ale nasazoval já. Tak ho vzadku taky předělám doprava :-).
    Toho supa Ti vyfotím:-)

    OdpovědětVymazat
  16. Nevím jestli si ostatní všimli, že je to 29" v textu jsem to nenašel a z fotek jsem to nepoznal (ani mě to nenapadlo :-) ). Až bratr mne upozornil.
    Jinak upinák vzadu dat vpravo si můžou dovolit jen borci s rohlíkama :-P:-) Peca

    OdpovědětVymazat
  17. Jojo, jak píše Peca, u rohlíku si můžeš dávat upínáky jak chceš. :) Bledá závist. :-D

    OdpovědětVymazat
  18. prezidente, popisek hned 1. fotky Ti nestačí?: Takže se hezky představíme: Torain - C1 29er
    Mně to přišlo jasné. Jinak se omlouvám za bordel v rychloupínákách, nikdy jsem to neřešil a vůbec jsem netušil, že existuje nějaký stranový standard :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Jo vidíš :-D popisky u fotek jsem nečetl, na fHD už je to strašně pidi text :-P:-) Jinak upínáky si každý dává podle zvyku, teda aspoň já :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Maňa říkala, že rychloupínák vlevo je spíše norma pro silničáře jezdící v balíku a to z důvodu bezpečnosti.

    OdpovědětVymazat
  21. a v čom ta bezpečnost jako spočívá? Že se nezaklesnou upínáky do sebe?

    OdpovědětVymazat
  22. Máš pravdu předsedo...

    OdpovědětVymazat
  23. To Dynamo SON Delux je slušnej kouř ! Taky si ho plánuju i s tím světlem SON Edelux . Z toho Dynama se dá slušně nabíjet mobil , vysílačky i Navi. Jen jsem se chtěl zeptat jak hodně to Dynamo při jízdě brzdí a zda se dá při jízdě vypnout , či zapnout . Ahoj - Erik

    OdpovědětVymazat
  24. Dynamo dává 3W, takže žádné velký výkon. Já ale nemám dynamo od SONu, ale Shimano XT, SON mi přišel už zbytečně drahej. Výstupní výkon je stejný, cena zhruba poloviční. Odpor tam trochu je, ale žádné drama, nedokážu to asi nějak objektivně posoudit. Neřekl bych, že ho vnímám.

    OdpovědětVymazat