pondělí 20. září 2010

Zkušenosti z Roubaix

Na novém mám už najeto přes 500km, tak si říkám, že by to chtělo nějaké trochu reálnější postřehy z provozu. Poprvé jsem se zasekl už u názvu, co použít správně za předložku s nebo z? No nakonec jsem vybral jak je vidno a jistě správně:-).
Na Rubéčku už jsem odjel jak totální rovinu, tak i docela rychlou totální rovinu, vlnitou trať lehce, svižně akorát dlouhý kopec zatím ne, protože na ten nějak zatím asi nemám síly ani kila.
Co se rámové sady týče, přetrvává počáteční nadšení. Kvalita nekvalita, kolo sedí na silnici jako přibité, zadek jako v bavlnce a záda si chrochtají absencí otřesů i po skoro třech hodinách jízdy. Schválně píšu "rámové sady", nikoli rámu, protože fakt nedokážu poznat, kolik toho na zadku pochytá sedlovka a kolik prolamovaná zadní stavba se zertzy.
Jelikož je mi to ale fuk, protože důležitý je výsledek a ani netuším, jak bych to zjistil, nebudu to řešit. Práci sedlovky na společné vyjížďce sledoval kolega doom a tvrdil, že očividně pracuje intenzivně. O zadních vzpěrách neříkal nic, ale třeba si jenom nevšiml:-)
Na cyklodiskuzi se několikrát řešilo, že tarmac je podstatně živější rám než roubaix, i tady to zaznělo v komentářích. Já asi na postižení rozdílů nemám nohy. Roubaix dělá v záběru přesně to, co čekám. Reaguje hned, pocitově líp než Duratec, nejsem ovšem žádný velezkušený cyklista, abych to mohl vydávat za dogma a na moji výkonnost naprosto dostatečně.
Ani při velmi silovém šlapání (650w při 75rpm) nemám naprosto pocit nějakého uhýbání, zato však na horším povrchu rozhodně cítím, že kola dobře drží na zemi, neodskakují ani na debilních vysokých latách, což jízdě na špatné silnici (nebudu tipovat procento, ale je vysoké) dává úplně jiný rozměr. V sobotu jsem jel z Týna na Paršovice. Naposledy jsem to testoval asi 2 roky zpět a na Duratecu to byla řehole. Popraskaný asfalt s prorůstající travou, drncačka, no hrůza. Co může být na test lepší kromě pavé? Ani ta nejlepší struktura nevychytá hluboké díry, ale nerovnosti, 5-ti centimetrové praskliny, kamínky, vyšší laty, to všechno "Rubé" sice nevyhladí dokonale, ale vyhladí tak, že se žádné rány do rukou ani zadku nekonají. První momenty jsem měl dokonce podezření, jestli nemám pomalý defekt, jak je jízda na evidentně mizerném povrchu hladká. I zde tedy velká spokojenost.
Sada Chorus 2011. No co napsat k bezchybné funkci. Zachytil jsem hlasy, že 11-ti kvalt nejde pořádně seřídit a vždycky někde blbne. Tak mně to nedělá. Jediné, co pozoruji je, že je řetěz při řazení i chodu mírně  náchylnější k hlasitosti, není-li dokonale namazán. Jde o celkem pochopitelnou vlastnost, uvážíme-li, že je cca o 10% užší, než desítkové verze a já stejně rád mažu:-). Jinak je řazení bezchybné a zejména nově řešené náběhy na převodnících ve mně při shazování stále vyvolávají pocit spadnutého řetězu, jak je rychle podřazeno. Za mne tedy sada zatím bezchybná a doufám, že tak vydrží tradičně campadlouho.
Co mne při ježdění dost překvapilo je, jaký vliv má výška posezu na komfort zadku. Z nějakého důvodu se mi totiž samovolně kus zasunula sedlovka. Než se jí to podařilo natolik, abych si toho všiml, dost jsem bádal, proč se mi sakryš tak blbě sedí. Zadek tlačil, kulky trnuly a přitom jsem na nic nešahal. Naštěstí mám ale protokol z BG fitu, takže i bez rysky jsem to opravil a zase bavlnka, jenom to zasouvání se, doufám, nebude opakovat.
Na závěr můžu jenom říct, že se fakt těším na příští sezónu a dost mě mrzí, že letos už toho asi zas tolik nestihnu na tomto báječném stroji najet.
Každopádně i po pěti stech kilometrech mohu s klidným svědomím prohlásit, že Specialized Roubaix Pro je skvělá rámová sada pro rekreačního jezdce vyšší hmotnosti a nižší výkonnosti. Ve výkonu naprosto nelimituje a komfort nabízí tlouštíkovi vynikající.
Kolu zdar.

8 komentářů:

  1. hele nahod blatniky a najedes toho spoustu :D IM

    OdpovědětVymazat
  2. Pokud chceš skutečný pavé, tak vyzkoušej 4 km z Výšovic do Bedihoště (PV).
    500 km, hm, já to mám do práce 8 minut pěšky ;-)
    Witold

    OdpovědětVymazat
  3. To by bylo asi divný, kdyby jsi za ty prachy nepoznal rozdíl :-). Jsem na tebe, ale v příští sezónu zvědav :-).
    Doufám, že to bude zase dobře známý "závodící" Ječmínek.

    P.S. blatníky neřeš, také přes zimu nejezdím :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Měkoty. :-D

    Ale na Roubaix bych taky přes zimu nejezdil. Hýčkal bych ho doma v peřince. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Maji ty zetrzy nejaky vahovy limit? Jen se ptam ze zajimavosti, nenavazim se, tak aby ses neurazil...:-)

    OdpovědětVymazat
  6. 500 km mám letos najeto taky a nedělám z toho vědu :P

    Začínám litovat, že jsem si v roce 2004 nenechal postavit v Moře titanový rám. Jenže já v té době nejezdil na kole...

    OdpovědětVymazat
  7. 2Alda: nesmíš všechno přepočítávat na peníze. Vím o jednom, co má kolo za pár šupů a jak jezdí:-)
    2Majk: nevím, jestli zertzy, ale rámová sada má limit 130kg včetně osazení. Tak daleko zatím naštěstí nejsem ani s batohem a jde to zas pomalinku dolů:-)
    2Vl001: mě teda víc mrzí, že mora začala s koncem výroby vyprodávat rámy až poté, co už jsem měl durateca. Ceny byly poloviční a výběr zpočátku kompletní.
    JM

    OdpovědětVymazat
  8. Roubaix je - až na svoji zvláštní geometrii (přiznám se, mám rád klasiku :) - dobrý rám. Ona tahle varianta sklo-laminátu, která je v Číně dokonale zmáknutá otevírá mnoha lidem jiný svět, než je hliník a ocel. Co to má společného s opravdovým "karbonem", nevím (píše se, že moc ne), ale je to přesně jak píšeš: pokud ti rám vyhovuje a splnil očekávání, tak to byl a je super kup! A o tom to je.
    Ať ti to jezdí!
    David

    OdpovědětVymazat