středa 27. května 2009

Pomáhat a chránit

V poslední době mi příjde, že je v módě psát, jak nic nefunguje, všechno je špatně a zejména policie jsou výlupci vší špatnosti. Můj oblíbený dfensův web je protipolicejně orientovaných příspěvků plný a kdyby byla jenom polovina pravda, člověk by měl uvažovat o emigraci:-).
Na rozdíl od všech nevinných chudáků řidičů policisty bezohledně šikanovaných kvůli ničemu, jsem se pochybení dopustil. Cestou na bazén v polední pauze jsem zvolil jako dopravní prostředek auto. Je škaredě, tak šup těch 500m pěkně autem. Hodím k plavání peněženku a jedem, mám v ní přece řidičák. Po zabočení k magistrátu šok, staví mne běžná silniční kontrola, jíž jsem vyzván k předložení dokladů. Policista vidí, že by se ve mně krve nedořezal. Vysvětluji mu situaci, že jedu jenom z Karolíny Světlé na bazén a vzal si jenom peněženku s řidičákem bez pouzdra s techničákem. Příslušník je v klidu, vyžádá si tedy řidičák a na můj dotaz, kolik to bude bodíků v klidu odpovídá, že žádné. Ještě se ptá, zda je vůz můj, což potvrzuji a po chvíli se vrací pro občanku. Ta je ovšem v pouzdře s techničákem. A sakra, příslušník je ale stále v pohodě, já ovšem čím dál nervóznější. Vyžádá si tedy ode mne aspoň poslední 4 číslí rodného čísla, které naštěstí znám. Po chvíli se znovu vrací, vrací mi doklady a ptá se, jsem-li ochoten zaplatit pokutu 100,- kč a omlouvá se, že méně dát nemůže. V šoku platím a ptám se, jestli na bazén můžu dojet, nebo se mám vrátit pro doklady. Policista mi tedy na pokutový bloček píše důvod pokuty, kdyby mne náhodou při návratu stavěla jiná hlídka.
Za sebe musím říct, že jsem událostí zpětně hodnoceno nadšen. Lidský přístup policisty, rozumná domluva (je fakt, že jsem nic strašného neprovedl, ale za jízdu bez dokladů může být udělena pokuta až 2000,-kč) a tutově si teď dlouho a dlouho budu dávat pozor na doklady i při těch nejkratších pojížďkách. U mne má za dnešek dopravní policie z Olomouce výrazné plus.

6 komentářů:

  1. Ty jses teda strasny pirat :-D Oni asi videli jak si vydeseny, tak nemeli odvahu dat ti vetsi pokutu jak kilo :-D Ale je fakt, ze si mel stesti na prislusniky s mozkem :-) Peca

    OdpovědětVymazat
  2. Měl jsem podobnou, tedy pozitivní zkušenost. Na příslušníkovo znamení jsem zajel ke krajnici, zhasl motor, vypl světla, čímž jsem je vlastně zapl a hned jsem věděl, která bije.Začal jsem se tomu smát, příslušník taky, přestupek vyřešil domluvou a jelo se dál :-)
    Téčko

    OdpovědětVymazat
  3. teda takový pirát silnic to se jen tak nevidí. Také jsem nervózní, když mě občas zataví hlídka. Jednou se mi stalo, že chtěl, abych vystoupil z vozu, ale zapomněl jsem si vypnout pás, tak jsem vypadal jako Abrahám ve filmu Vrchní prhni :-). Zasmál se raději mě nechal sedět zkontroval si techničák a technickou, vše v pořádku jelo se dál.

    OdpovědětVymazat
  4. teda takový pirát silnic to se jen tak nevidí. Také jsem nervózní, když mě občas zataví hlídka. Jednou se mi stalo, že chtěl, abych vystoupil z vozu, ale zapomněl jsem si vypnout pás, tak jsem vypadal jako Abrahám ve filmu Vrchní prhni :-). Zasmál se raději mě nechal sedět zkontroval si techničák a technickou, vše v pořádku jelo se dál.

    OdpovědětVymazat
  5. Kladných zpráv je vždycky málo. Zřejmě policista ze slušného oddílu.

    Mám se silniční kontrolou ještě lepší zkušenost z loňska.
    Světla svítila, náhradní žárovky jsem také měl, pneu nebyly sjeté, technická nebyla prošlá, doklady jsem měl, dokonce i zelenou kartu jsem po nějaké době našel, alkohol jsem nenadýchal, nebyl jsem na sezmamu hledaných osob. Dostal jsem DÁREK ! Plechovku Starobrna Free! Fakt se těším na další kontrolu, pokud bude opět s tou plechovkou od sponzora akce:-)

    OdpovědětVymazat
  6. neboj, nás dobrých fíků je více :-)

    OdpovědětVymazat