pátek 22. února 2008

Tretry Lake CX310

Tento kousek mi udělal velikou radost. V podstatě se dá říct, že jsem už propadal panice, co se nových cyklistických treter týče. Loni jsem to ještě nějak ošidil se starými diadorami, ale zejména na delších tratích mi vadilo, že je mám vyloženě na fest a tím pádem tlačí. Navíc přezka se na triatlonech pomalu zapíná:-)
Letos jsem se proto rozhodl pro upgrade této části výbavy. Věnoval jsem se tomu už koncem minulého roku a každý můj nález byl provázen skepsí.
Krok první byla varianta TT treter o Shimana. No prima, nějaké dělají, dokonce za rozumné ceny. Bezva. Bohužel, nenašel jsem prodejce, který by je držel skladem a dovozce do ČR vzhledem k nízkým objemům přijímá pouze závazné objednávky (bolest, na kterou jsem narazil vícekrát). Ale kupte botku za 5k bez vyzkoušení, že.
No nic, použijeme google a vida, na bajkshopu mají solidní northwave triball. Zajásal jsem a napsal s dotazem, zda je možno vyzkoušet. Odpověď byla drsná: značku northwave kvůli problémům s reklamacemi stahujeme z nabídky. Hm zatím tam tedy stále straší, ale koupit již nejdou.
Co včil, další kolo google a jsou nalezeny pěkné tretry od time Time RX1. Moc hezké na obrázku a dokonce v nabídce dvou shopů. Ani jeden z nich ovšem nereagoval na můj zdvořilý dotaz. Při bližší zkoumání jsem zjistil, že shopy jsou sice dva, ale firma jenom jedna. No co už, kdo se se mnou nebaví, nezaslouží si moje peníze....
Další na řadě jsou fešáci od Sidi. Model Carbon T 2.6. vypadá moc dobře. Cena sice vyšší, ale co už. Jenže ouha, v shopech nikde. Tak co, mrknu na sidi.cz a napíšu nějakému ofiko dealerovi. Zkusím rovnou 3. Na tři maily jedna odpověď, po 14-ti dnech a stejně na pytel. Tretry nemají skladem a doporučení je napsat přímo dovozci. Tím je firma nassa. Píšu tam, blesková odpověď, ovšem nepříliš optimistická. Do ČR přivezli jeden pár TT treter v devadesátých letech pro Tomáše Kočaře. Holt další smolík.
Ale naděje ještě neumírá. Na kastar.cz jsem objevil tretry adistar tri carbon. Veliká krása, cena sice vyšší, ale trenér jezdí taky ády:-). Kastar je ale bohužel velkoobchod. Botky by objednali, ale pouze závaznou objednávku. Prodejce s nimi v nabídce jsem nenašel.
Jo a málem bych zapoměl na exustary na triexpertu. Ty jsem dokonce vyzkoušel, ale jednak na mne neměli číslo, druhak mi ty botky přišly takové nějaké "ruské". Prostě se mi nelíbili, byť nejsou drahé.
A pak to přišlo, vylil jsem si srdíčko na behej.com a zničeho nic od luckyboye link na nový web Pavla Baběráda, který zařadil do nabídky tretry lake cx210 a 310. Liší se v zásadě pouze tím, že 210 jsou o tisícovku levnější, pročež nemají karbonovou, ale kompozitovou podrážku. Mají ovšem i výhodu: v kompozitové podrážce se našlo místo i pro díry na SPD kufry. CX 310 mají závity pouze pro Looky.
Neváhal jsem, zavolal Pavlu Baběrádovi, domluvil s ním schůzku (má všechny velikosti skladem!!!), dojel, vyzkoušel a zakoupil. Paráda.
Karbonová podrážka, jak je vidět, je poněkud nestandardně bílá. Uvidíme, jak dlouho barva vydrží:-).
Jelikož jde o triatlonový model, řeší jeho zapínání jediný suchý zip zapínaný z druhé strany, než je u cyklotreter obvyklé. Již jsem ovšem byl poučen, že tak to má být, kvůlivá umístění treter v pedálech v depu.
Kvůli rychlému nazouvání nemá bota klasický jazyk a na patě má umístěné poutko. Obouvají se tedy fakt dobře:-).
Dobré obouvání je ovšem spíše třešínka na dortu, než klíčová funkčnost. Já jsem byl hlavně zvědav, jaká bude jízda na karbonové podrážce a musím říci, že rozdíl proti starým diadorám je prostě propastný. Domníval jsem se, že mám docela tuhé tretry, ale prdlačku. Byť je karbonová podrážka tenoučká, ani oběma rukama s ní nehnu, což je při jízdě sákryš znát.
Celkově je botka velice lehká a pohodlná. Přestože jsem tretry koupil malinko větší (akorát jsem měl diadory a na delších tratích tlačily) a zapínání je tvořeno jediným suchým zipem, drží na noze velmi dobře i při jízdě ze sedla. Velmi dobrou vzdušnost ocení i (nebo zejména:-)) člověk šlapající na trenažéru. Uvidím, co přinesou první výjezdy ven, očekávání jsou ovšem po kilometrech na trenažéru oprávněně vysoká. Na závodech asi použiji i gumičky k zachycení bot ve vodorovné poloze :-DDD.
A dvě důležité věci na závěr: design se líbí i manželce, prý mi půjde ke kolu ;-) a kde je možno koupit? Nejlépe tady. Cenu 3 499 považuji za velice příznivou.

Žádné komentáře:

Okomentovat