Modely Roubaix od Specialized mi hlodají v mozku už asi 3 roky. Konkrétně od Mamut Tour, na které mi v samotném závěru ujel na kostkách kolega, se kterým jsem odjel celý závod, ale na kostkách se vytřepal sleduje, jak jeho karbonové Colnago žehlí povrch a on mi ujíždí.
Né že by se na cyborgovi jezdilo špatně, ale jednak je fakt dost tuhý a druhak se mi na něj nedařilo pořádně poskládat. Asi mám na rám velikosti 58 krátké tělo a dlouhé nohy, což je problém hlavně při snaze poskládat se pohodlně do hrazdy.
No a jak jsem skoro měsíc nemohl nic dělat, aspoň jsem vymýšlel blbiny. Jedna z nich byla, že mám příští rok v červnu 40 let, ke kterým jsem si slíbil kolo a že teď je ten správný čas dárek pořídit, abych trochu ušetřil ve slevách. V soutěži o to, kdo bude mít tu čest mne vybavit kolem nakonec zvítězil brněnský Šírer, kam jsem si původně jel jenom vyzkoušet a odvézt rám, nicméně pan prodejce se projevil jako zdatný obchodník, kde bylo potřeba čaroval s cenou, BG Fit měření za dobrou cenu nabídl, prostě jsme se domluvili na kompletaci celého kola. Nechal jsem si jenom sedlo a Zippy.
Rám je tedy Roubaix pro velikost 56. Jde o ojedinělý koncept rámu, který částečně vychází ze závodního Tarmacu, v klíčových partiích (přední, zadní vidlice, sedlovka) obohacený o "útvary" s vloženými elastomery zertz, jež se mají starat o komfortní tlumení otřesů. Sadu jsem zvolil Campagnolo Chorus model 2011, představec ITM Draco, řídítka ITM Phaton no a jako třešínku na dortu pedály Look kéo blade spolu s tretrama Specialized S-works.
Celá ta krása o hmotnosti jenom malinko převyšující 7kg vypadá takto:
No a protože je zatím ještě celkem světlo, zkusil jsem ho hned chvilku protáhnout. A dojmy? Asi to ani jinak být nemůže, ale jsem prostě nadšený! Určitě v tom hraje roli přesné nastavení posedu, protože o zádech ani zadku jsem navzdory měsíční pauze vůbec nevěděl. Svůj velký díl jistě mají i správně nastavené kufry či tretry se správnými vložkami. Řazení chodí bezvadně, jen si budu muset zvyknout na malinko jiný krok přehazovačky, než měl můj centaur.
Řídítka jsou fajn, zalomený povrch umožňuje 2 pohodlné polohy rukou při horním úchopu, nové páky campy jsou (kromě toho, že nádherné:-) rovněž pohodlnější než stará verze ergopowerů.
Pohled pilota:
Co se týče tuhosti, mám dokonce pocit, že je "rubéčko" v záběru snad ještě tužší než cyborg a jede fakt parádně. Z testovacích důvodů jsem se rozhodl zařadit úsek na kostkách, přesně těch samých zmíněných v úvodu. No a to je prostě nářez. Jak bylo kolo nádherně klidné v místech, kde vím, že cyborg vibroval, tak na kostkách to bylo znát kolosálně. Se mnou jel Pavel, který má rovněž cyborga. Jenom letmý pohled na jeho ruce ukazoval, že kmity jsou několikanásobně výraznější než moje a zadek o kostkách věděl ještě podstatně méně než ruce. Jelikož mám sedlo jako jediné stejné, jde práce jednoznačně na vrub zertzům v zadní vidli a sedlovce. Fakt paráda, vyloženě se těším, až se pustím na nějakou delší vyjížďku, kde si snad těchto vychytávek užiju víc.
A co nestihnu letos, zvládnu příští rok, který bude nejspíš majoritně ve znamení cyklistiky, když je doma tak prima kolo.
Husta raketa :) Ta fotka celeho kola je uz finalni nastaveni? Ja ze neni jeste zarizla vidle a tak nevim jestli je tam jeste nejaka varianta s min/vic podlozkama. Jinak problemy s Cyborgem, ktery si resil mivam na vetsine kol taky. S dlouhyma nohama a kratkym neohebnym telem poskladat se na cokoli s hrazdou je ve vysledku paskvil nad kterym by vetsina lidi prinejmensim kroutila hlavou...
OdpovědětVymazatHmmmm, pěkný kolečko. Pekně se na to dívá a pěkně se na tom jezdí. To je hned jiná motivace do tréninku :-).
OdpovědětVymazat2zombice: nechal jsem tam tu jednu podložku "do foroty". Posez jsem nastavoval na BG Fitu, takže je to finální podoba s tím, že čarovat budu s posezem na hrazdu, na což mám oproti duratecu místo v posuvu sedla navíc s možností otočit i sedlovku.
OdpovědětVymazat2Renda: přesně tak!
Jak sem cet ten zacatek o tom jak bude kolo zehlit nerovnosti musel sem se trochu pousmat. Na to same sem se trochu tesil na jare kdyz sem porizoval Tarmac, a k memu prekvapeni sem zjistil ze ram je tuhej jako prase..:) Nevim jakej rozdil teda delaj ty elasticky vlozky na Roubaixu, ale koukam ze i ten je tuzsi. Pravdou ale je ze pri jizde po nerovnostech se to chova tak nejak kompaktne, vibrace do riditek a sedla minimalni, a komfort vyrazne vyssi. Na zippy mam taky jednou spadeno...:-) Tak at slouzi, skoda ze si tak daleko, jinac bych si s Tebou rad nekam vyjel...
OdpovědětVymazatTo ja vim, ze jsi posed steloval na tom BG fitu, proto me prekvapila ta nezarizla vidle a rikal sem si jestli to neni nejaka predfinalni fotka... Jinak aby vsichni vsude jen nechvalili, tak ja pokaram :-D Co tam v te cernobile kombinaci dela ta cepicka na ventilek na zadnim kole?? :-)))))
OdpovědětVymazat2 Majk: Ja jsem letos kupoval novy kolo a testoval jsem Roubaix i Tarmaca vybava Expert, kazdy 3 dny, velikost 56. S obojeme jsem jel zamerne pres Prahu, hlavne kostky a koleje mezi manesovym mostem a Chotkovymi sady. Roubaix opravdu zehlilo, ale ani ten Tarmac nebyl spatnej. Co ale hralo pro tarmaca byla neskutecna zivost kdyz sel clovek se sedla, po rovine i do kopce. To fakt byla raketa, takze bych si to pohodli navic odpustil a sel do nej oproti Roubaix. Roubaix bylo v tomto rozhodne mnohem linejsi. Nutno dodat ze to mohli delat i kola, Roubaix melo Ultegry, Tarmac nejaky Mavicy ty s placatejma dratama. Nakonec jsem stejne koupil kolo z Nemecka,nejaky Red Bull carbon na Ultegre vel 57 mne vyslo 30K mene nez ty Spesly, mohl jsem si nakonfigurovat vsechny soucastky jak jsem chtel a jizdnimi vlastostmi mne to prijde mezi Roubaix a Tarmacem. Hlavne mne ale v Praze odradili prodejci Spesl, kde byl problem vymenit kazetu a riditka na hotovym kole, a kdyz ano tak za nehorazne penize. Mozna jsem mel zkusit Sirera v Beroune,a le co, s tim co mam jsem moc spokojen. vtt
OdpovědětVymazatKrasavec, v té bílé se líbí i mně :-). A jsem rád, že jsi ho koupil a rozehnal jsi chmury ohledně neježdění na závody. Přece si takové krasavce nenecháš jen pro sebe a pěkně ho ukážeš v depu ostatním :-)).
OdpovědětVymazat2 jecminek: Jeste dotaz jak mas siroky riditka, stred-stred?
OdpovědětVymazatzombice: to je přece nádhera, modrá čepička :-))
OdpovědětVymazatJM: a kdyby jsi chtěl můžu ti darovat na přední kolo oranžovou čepičku :-).
Te je teď in :-).
Teda dva příspěvky a publikovaný v úplně stejný čas to je dobrý :-)))
OdpovědětVymazat2vtt: Ja to "zehleni" porovnaval s kamaradovym Pinarellem FP3 a tam to zehlilo o dost lip. Jinak souhlas s tou zivosti Tarmacu, ale nebudem jecminkovi utikat od tematu..:)
OdpovědětVymazat2Majk: měl jsem taky možnost testnout oboje a vyhrálo pohodlí. Mně se totiž jednak ani nezdá velký rozdíl v tuhosti, jak píše vtt, protože cyborg je taky tuhej jak hrom a já necítím rozdíl, ale hlavně tarmac mi přišel jako cyborg i stejně netlumivý.
OdpovědětVymazat2 Zobmice: čepička je duratec relikt, kde ladila s modrou zadní stavbou. Teď plní funcí divítka pro rejpaly:-)
2vtt: musel jsem dát kampu kvůli zippům s powertapem, na kterým nejde měnit ořech a spešla na kampě prodává jenom šírer, protože je sám osazuje na rámy. Tím pádem není problém nic. Z přístupu u Šírera v Brně jsem fakt nadšený a to se mi často nestává. Řídítka jsou široká 44cm.
To chapu, mne je Shimano/Campa sumak beru pomer cena vykon. Ultegra mne vysla lepe financne i prevodama nez Veloce/Centaur tak jsem ji vzal. Jinak tvoje kolo se mi moc libi rekl bych ze je postaveny spise na dlouhe maratony Beskyd, AKS atd nez na triatlony, ale na celym IM pohodli urcite taky ocenis:)
OdpovědětVymazatTý brďo! Beru zpět nabídku na společné tréninky - leda že by sis pořídil trail gator a já se za Tebe zahákl;-) Jenom nevím, jestli by to ta sedlovka ustála :-)
OdpovědětVymazatWitold
Maňa říkala, že je to krasavec. Sloping se mi obecně moc nelíbí (myšleno nelíbí vizuelně) a pokukuju spíše po evropských rámech (sám sedlám TREK ;-)), ovšem toto je fakt móóóc hezké. Ta změna velkosti rámu z 58 na 56 je ale brutální. Ječmínku, když máš rád čísílka, tak doufám, že zveřejníš konkrétní rozdíly v nastavení. S takovou při své výšce 184cm můžu svůj rám 58 hodit do škarpy. Tak sem aspoň manželce oznámil, že na podzim 2013 taky využijeme slev a já budu mít dárek ke 40.
OdpovědětVymazatTo jsou pekne vyhlidky. Nove kolo ve 40. Snad se dockam drive :-). Jinak nevidim nic zvlastniho na velikosti 56. Ja mam cyborga 56 a rekl bych, ze jsem vysoky jako jecminek. Osobne se mi nelibi moc velke ramy :-) Peca
OdpovědětVymazat2 Richard: že Maně děkuju:-). Ona je velikost a velikost, záleží to na geometrii rámu. U slopingové geometrie je lepší (podle mé zkušenosti) brát rám o číslo menší než u klasiky. Před Duratecem jsem vozil 58 cm velkého klasického Šírera a bylo to ok. Durateca jsem bral podle kamarádova rámu, který se mi zdál ok, než jsem narazil na limity při pokusech srovnat se do hrazdy. Vzal jsem menší rám a jsem fakt spokojený. Mám kam uhnout, až budu potřebovat hrazdu a že jsem teď s dékou na hraně? Neva, už přece nevyrostu:-).
OdpovědětVymazat2 Peca: první kolo k narozkám jsem si koupil ve třiceti a od té doby ctím pětiletky. Dá se říct, že Naďa už si zvykla, byť letos jsem trochu "předbíhal":-)
Tento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazat... takové pěkné kole na tom nepěkném linu, hmmmmmm
OdpovědětVymazatBol by som zvedavý, či nie je problém so životnosťou tých elastomerov Zertz. Chcem totiž kúpiť podobný kus a počul som o tom, že by to mohol byť problém. Ale hovoril o tom predajca, ktorý nepredáva spešly, takže by to asi mohla byť zaujatosť. Jedná sa mi o toto kolo:
OdpovědětVymazathttp://www.specialized.com/cz/cs/bc/SBCProduct.jsp?spid=52870&scid=1001&scname=Silni%C4%8Dn%C3%AD+kola
Chcem ho na cyklomaratóny a ako alternatívu k bežeckému tréningu (problémy s kolenom). Tiež mi záleží na pohodlí. Mám 186 cm a asi 84 kg teraz ale myslím si, že dlhšie nohy, kratší trup a ruky. Pri predbežnom meraní hovorili o ráme 58. Keby si dal nejaký komentár celkom by som bol vďačný.
Andrej
abych řekl pravdu, moc nevím, co čekáš. Nejsem žádný expert a kolo mám 2 měsíce, za které se zatím žádný problém s elastomery neprojevil:-)Když jsem se po kole díval, nikde jsem na problém se stárnutím elastomerů nenarazil a i prodejce mi na přímý dotaz řekl, že neví o ničem (z pohledu technických problémů) proč vzít raději tarmac místo roubaix a to je tarmac dražší...
OdpovědětVymazatCo se týče pohodlí, myslím, že jsem toho napsal dost a připojovat další superlativy asi nemá smysl, kolo je fakt pohodlné, podle mého názoru jsou maratony přesně parketa pro roubaix.
K velikosti se moc vyjádřit nemůžu. Jsem o asi 2cm větší než Ty a mám velikost 56. Leckdo mi komentoval počet podložek a vytaženou sedlovku, ale já byl kolo vyzkoušet a zkusil jsem jak 58-čku tak i 56-tku a volba byla jasná: 56.
Jediné doporučení, které tedy můžu s čistým svědomím dát je: najdi slušného prodejce a zkus to, případně pokud to peněženka dovolí, nech si nastavit posez na BG Fitu, stojí to za to.
zdravím, chci se zeptat, zda je možné se vyjádřit k degradaci funkce elastomerů v rámu, nebo žádné změny nepozoruješ, předpokládám, že na něm stále jezdíš, uvažuji o koupi bazarovky s nájezdem 10000km, tak zda to stále dobře tlumí, díky Pavel
VymazatNemůžu degradaci potvrdit, po 30k nepozoruji zhoršení.
OdpovědětVymazatNemůžu degradaci potvrdit, po 30k nepozoruji zhoršení.
OdpovědětVymazat