pondělí 31. srpna 2009

Týden 24.-30.8. zrychlujeme s Endrurainingem

Naučit běhat tlusté nožky, to je ten nelehký úkol, který teď stojí před panem Krejčím a zejména tedy přede mnou:-). Legendární pólistická "Grymovská desítka" se blíží a rád bych na svém druhém vrcholu sezóny předvedl o něco méně trapný výkon než loni. Náběh by byl, mám o nějaké kilčo méně a dokonce chuť do běhání, to loni nebylo. Po dvoutýdenní běžecky výživné dovolené se cítím docela fajn, takže program týdne:
po 24.08. C-ZDV 1:10






fáze 2 C-ZDV 1:10






ut 25.08. Volno 0:00






st 26.08. B-Komp 0:45 B-ABCI: 0x(5(0,3+1)+0) B-Temp I: 0x(3(5+5)+0)




ct 27.08. B-ZDV 0:50 B-ABCI: 0x(5(0,3+1)+0)





pa 28.08. Volno 0:00






so 29.08. B-Komp 1:10 B-ABCI: 0x(5(0,3+1)+0) B-LaR I: 0x(1(45+0)+0) LaR - po 4:45 / ..



ne 30.08. B-ZDV 1:10







mi připadal zajímavý a sobota vyloženě brutální.
Dvoufázová cyklistika je cesta do práce a zpět, žádné drcení kola se už teď nekoná, jenom pěkná podnělní projížďka:-)
Úterní volno až takovým volnem nebylo, protože padlo na služebku do Prahy. No aspoň jsem po čase zkontroloval, jakže se pokračuje na hlavním nádraží a musím konstatovat, že to sice pomalu, ale vytrvale spěje ke kulturnímu výsledku.
A už jsou tady středeční intervaly. Ráno jsem na ně nemohl, protože manželka už pracuje, šel jsem tedy večer. Prvek Temp I značí svižný běh na tepech do 172bpm, tak jsem si řádně zasvižnil:-), ale běželo se mi opravdu prima a při úsecích trénink utíká jedna radost.
Ve čtvrtek jsem musel jít také večer. Nechtělo se mi ani jednu trochu, ale byl tam jenom klus, tak jsem se nějak ukecal.
V pátek jsem odpočíval, protože v sobotu mne čekala opravdová lahůdka. Běh 45 minut v tempu 4:30 (dle pana Krejčího mé přibližně cílové tempo závodu na 10km). Je samozřejmé, že tak nyní běžet nezvládám, takže plán je následující: běžet 4:30 do dosažení tepové frekvence 178bpm, poté 3 minuty jít a začít znovu. Zpytoval jsem chvíli svědomí a trénink do garmina jsem nastavil na 6 cyklů o dvou položkách (1. položka tempo 4:30, konec při dosažení tepu 178, 2. položka 3 minuty bez cíle). Tajně jsem doufal, že by chůze mohly stačit třeba jenom 4:-). Upřímně dost jsem toho tréninku bál, až se pan Krejčí nade mnou slitoval a upravil tempo na 4:40. Co se ovšem nestalo, já si v naplánovaném workoutu zapomněl upravit:-)), běžel jsem tedy na 4:30 a to 4 chůze nestačily. Přesto jsem byl během nadšen. Snažím rychle běhat přes špičku, mám i pocit nějakého pokroku a dost mě to baví. Akorát mé nezvyklé tlusté nožky mají problémy s bolením druhý den. Jak mi to šlo je k vidění zde.
Nedělní ranní běh byl dost na sílu. Měl jsem značné potíže se rozhýbat, ale manželka šla na 10 do práce, trénink byl tedy ložen: ráno nebo vůbec a to zatím vyhrává ráno:-). Odměnou mi byl příjemně čerstvý vzduch srpnového rána, sluníčko a srnečky na Čekyňském kopci.
Celkově dobrý týden, jsem spokojen a zvědav, co přinesou tréninky v týdnech následujících. On rychlý, tedy v mém podání spíše "rychlý" běh je nová zkušenost:-)

5 komentářů:

  1. No konecne te nekdo donuti behat rychleji. Podle me nejlepsi cesta jak se zrychlit a sundat na behu nejake to kilo :-) Sice ted na podzim je to trochu pozde, ale treba ti nejaka rychlost vydrzi i pres zimu a pristi rok budes behat petky 4min/km :-) Peca

    OdpovědětVymazat
  2. Trochu zvláštní, že tempový běh máš běhat ve vyšším tempu než úseky. Možná jsem to špatně pochopil, moc se v tom tvém tren. deníku nevyznám :-(
    Jsem taky zvedavy, co tam budeš mít dál. Rozhodně držím palce, ať to vyjde.
    Téčko

    OdpovědětVymazat
  3. souhlas s Teckem, taky sem to nejak uplne nepochopil. Neni on ten pan trener cyklista? Tim by se leccos vysvetlovalo. IM

    OdpovědětVymazat
  4. ono je to o významu těch zkratek. Temp I je trénink prováděný v rozsahu 160-172 tepů, zatímco LaR je trénink tolerance laktátu čili na vyšších tepech a tím pádem i rychleji. Ono i chvíli trvalo, než jsem si na ty zkratky zvykl:-)

    OdpovědětVymazat
  5. No paráda, už aby klapl nějaký ten společný běh, a snad ti budu stačit.
    Doufám, že plánuješ atak osobáku !

    OdpovědětVymazat