úterý 30. prosince 2008

Rok 2008, poněkud předčasné bilancování a poslední příspěvek v roce 2008

Původně jsem tento článek chtěl psát až na Nový rok, nicméně zlomený kotník mne uložill do horizontální polohy a přivázal k notebooku, takže si aspoň trochu zabilancuji.
Od letošního roku jsem hodně očekával. Po první sezóně s ironmanem (myšlen závod, nikoli Michal, byť to spolu časově koresponduje:-) jsem se už považoval za trochu zkušenějšího v očekáváních a dal si poměrně ambiciózní cíle. Zhubnout:-), přiblížit se desítkou k času 45 minut, na HIMu k 5:30 a na IM pod 12 hodin. Celou zimní přípravu jsem se rozhodl věnovat v maximální možné míře běhu. Jenom za 1. kvartál jsem naběhal skoro 700km a nahrkal převážně na trenažéru cca 600km. Plavání v tomto období nic moc. Osobák na desítku v tomto období ovšem s bídou pod 49.
Za duben a květen, kdy mělo dojít k maximálnímu bušení objemů se moc nepochlapilo počasí, takže jsem najel celkem pendrek, nějakých 1580km a naběhal už jenom necelých 400km. Projevilo se totiž navíc propukající pracovní šílenství, které trvalo nakonec skoro až do konce roku.
Výsledek?
HIM v Litovli na konci května přinesl solidní zlepšení 20 minut proti roku 2007. Rozdíl zrealizovaný prakticky celý na kole, běh byl stejná bída, jako loni. V červnu jsem už prakticky nestíhal trénovat. Podle toho také vypadaly Otrokovice. Zlepšení na plavání o 5 minut, zlepšení na kole o skoro 40 a zhoršení na běhu o 35 minut. Suma sumárum, zlepšení o 10 minut a výsledný čas stále 40minut daleko od vysněné 12-ti hodinové hranice.
Jelikož tréninková pauza trvala i nadále, olympijský TT v Litovli v půlce července už byl průšvih jak mraky. Zhoršení proti loňsku na kole a naprostá tragédie na běhu. Pak už jsem neměl morál na žádné závodění, až Grymovská desítka, která nakonec dopadla také zhoršením. No jo, kila holt dolů nešla.
Celkově jsem tedy s rokem sportovně velice nespokojen. Ukázalo se, že v době opravdu vysokého pracovního nasazení ztrácím velmi rychle motivaci dělat cokoli, než abych trénoval aspoň málo. Na tom musím zapracovat. Taky dietní návyky jsem jaxi neuřídil a vlastně ani nevím, jestli chci:-).
No a protože čas bilancování je také příležitosí pro nějaká čísla, tak tady jsou.
Běh: naběháno 2050 km za 200:10 hod, čili průměrným tempem 5:52 s průměrným tepem 153bpm. Oproti loňsku jde o nižší objem o cca 10%
Kolo: najeto 3840km průměrnou rychlostí 25,3 čili za cca 152 hodin. Oproti loňsku zásadní snížení, protože v roce 2007 jsem zvládl přes 6000km. Tady je asi třeba hledat jádro pudla. Chyběl objem kola a tím i vytrvalost.
Plavání: v mém případě nejsilnější a pritom nejméně opečovávaná disciplína. Za loňsko jsem naplaval 159 km za 53 hodin, což je jediný nárůst proti loňsku za 130-ti km. Důvodem je nejspíše jeden kemp navíc, proti roku 2007:-).
Pro příští sezónu zůstává jasný cíl Otrokovice pod 12, nicméně start do roku 2009 příliš tréninkově laděný nebude. Co už, aspoň můžu dumat o úpravě životosprávy, protože jinak se za ty 3 týdny neunesu.
Vážený čtenáři, pokud Ti stálo za to dočít až sem, přijmi, prosím, mé přání všeho nejlepšího do Nového roku, zejména zdraví a osobní spokojenosti, vše ostatní se dostaví automaticky:-).
Ať to v roce 2009 plave, jezdí a běhá lépe, než v kterémkoli roce předchozím.

8 komentářů:

  1. Ahoj, tobě a celé tvoji rodině taky hodně zdraví, zdraví, zdraví a štěstí v Novém roce. Jestli tě to trochu uklidní, tak mě běhat doktorka nedoporučuje, kvůli mému imunitnímu systém, Ty za 3 týdny znovu začneš:))) Pitomá imunita mě ani na ten Silvestrovskej běh nepustila. Jeden běh a pak fotbalový trénink venku v teplotách pod 0 stupňů a sliznice v krku se opět ozvala:((( Hodně štěstí ať se brzo uzdravíš!!! Juraman

    OdpovědětVymazat
  2. Tak snad se nenastves, ze jsem se o tvem zraneni dozvedel zase z jineho zdroje (urcite vis ktery:-)). Snad tve leceni probehne bez problemu a za 3 tydny zacnes neco delat. Tak jsem ti zavidel jak se ti dari trenovat, ale tomuhle rikam smula jako hrom. Kdyz te nezkolila chripka tak prijde tohle.
    Bohuzel osobni setkani na silvestraku neklapne, tak se pripojuji k prani hodne stesti do noveho roku a brzo se nam uzdrav oddilovy kolego :-) Peca

    OdpovědětVymazat
  3. Zdar chlape, konecne sem se prokousal taky precist tvoje vanocni prispevky a kdyby mi to uz Michal predem nehlasil tak bych cumel jak puk.. To je teda vazne smula, koukej to v klidu zahojit at s tim pak nemas dalsi problemy a muzes zas zacit behat jak kamzik :)
    Jinak k tomuhle clanku bych mel dotaz, proc si myslis ze zrovna u kola je jadro pudla, kdyz ve vsech dulezitych zavodech si zajel vyrazne lip nez loni? Nebo to bylo ze ses moc vykousal a nezbyly sily na beh? Ja si porad osobne myslim ze u tebe je jadro v rozumnym rozlozeni treninku kola a behu

    OdpovědětVymazat
  4. myslím, že jádro pudla je v tom, že jsem si docela věřil běžecky a tak se moc nešetřil na kole, kde se absence kilometrů projevila naplno. Ty kiláky kola proti loňsku chyběly absolutně, nebylo to tak, že byly kompenzovány během.
    Zatím to vypadá, že letos toho bude chybět více:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Martine, to je mi líto s kotníkem. Stejně jsem měl ale pocit, že trénuješ moc :). Ne fakt je to blbý. Ted jem mluvil s kamarádem na M republiky v desetiboji novinářů mu rupla achilovka, daleko větší průser. Tak at to dobre sroste, probehne rehabilitace a rychle doženeš tréninkové manko. Já pořád nedělám nic. Dušan

    OdpovědětVymazat
  6. člověče, asi by to chtělo hlavně upravit tu váhu. Já mám nalítáno podstatně míň. Na kole 3500 a naběháno sotva 1200, plavání tak nějak podobně.A to kdybych nejezdil na jaře na Kanáry, tak by to byl úplně průser.

    Tomáš

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem tady fakt dlouho nebyl.
    Tak nás potkal podobný osud. Snad to bude vše ok.
    Přeji dobrý srůst. Ať Ti to lítá po odpočinku.

    OdpovědětVymazat
  8. Ječmínku, když teď nemůžeš sportovat, neříkej, že sis nekoupil nějakou novou hračku. Čekáme na recenzi. :-)

    Nebo šetříš na Valentýna? :D

    Advid

    OdpovědětVymazat