úterý 27. ledna 2015

Garmin Forerunner 920XT: postřehy po nějaké době používání

Sice jsem se snažil, aby recenze byla pokud možno úplná a vyčerpávající, je ale celkem jasné, že u téměř každého sofistikovaného zařízení člověk časem objeví věci ať už pozitivní nebo negativní, kterým chvíli trvá, než se probublají až k majitelově pozornosti.
Začnu tou poslední, která mě dost poplašila, naštvala a zabrala dost času. Hodinky se mi totiž z ničeho nic samovolně restartovaly a už nenaběhly, resp. před úplným naběhnutím se pořád dokolečka restartovaly. No co, tak hard reset a jedem. Jenomže ouha, jednak je hardreset trochu jiný, než na starších hodinkách:
- vypnout hodinky tím, že 15s podržíme power.
- podržet šipku dolů a zapnout tlačítkem power, které jenom normálně stiskneme, nedržíme dlouho cca 2s, přičemž šipku dolů držíme až do zobrazení dialogu o smazání dat.
To se podařilo, dostal jsem dialog, zda smazat všechna data, dal ok, restart a další a další, no prostě byl jsem tam, kde jsem byl před tím. Zkusil jsem tedy nesmazat a ouha, zase totéž.
Dotaz na fóru garmin.com byl zodpovězen odkazem na kontakt oficiálního supportu. Tak pojďme laborovat dál. Víceméně od oka jsem zkusil v průběhu dialogu o vymazání dat (při asi 4. pokusu) připojit hodinky na kabel a vida, připojily se normálně. Tak šup, nahrát firmware, restart, instalace firmwaru se povedla, hodinky přesto pokračují v restartech. Krucinál, co včil. Ještě mě napadlo v průběhu dialogu nezvolit nic, ale stisknout tlačítko ... (3dot) a hele, jsem v menu, akorát nastavení v háji, jak se dá po smazání všech user settings čekat.
Tak jsem tam namastil obrazovky, jednotky a tak a nějak si nevšiml, že vlastně neproběhl inicializační dialog. Restart a krucinál, jsem pořád v tom samém bootloopu. Jediná cesta je opět se šipkou dolů a vyskočení z dialogu. Sice použitelné, ale k naštvání. Úplně náhodou jsem při procházení menu zjistil, že jsem sice přišel o nastavení, ale všechna historická data jsou v hodinkách. Ha, tak ještě nápad, provést factory reset z menu hodinek a heuréka! Po něm se hodinky restartovaly normálně, proběhl úvodní dialog základního nastavení a nové nastavení obrazovek a tak. Uff.
2 závěry z této šílené situace: víme, jak provést hardreset a když tento nepomůže, dá se z jeho dialogu tlačítkem 3dot vyskočit a z menu zadat ručně, který funguje. Možná bude v nějaké nové verzi firmwaru opraveno, už jsem to klukům do garminu psal.

Tím se dostávám k věci, která mi fakt vadí a to je nemožnost zálohovat nastavení profilů ani obrazovek. Když to děláte v jednom dni 2x, už to fakt naštve jak hrom:-) Synchronizuje se jenom user profil, tzn. HR zóny, výška, váha a věk.

Další věc, která mi vadila, bylo plavání v bazénu, kdy při změně profilu na swim pool nedojde k dialogu s volbou velikosti bazénu. Ale už jsem to vyřešil: udělal jsem si 3 plavecké profily pro 3 nejčastěji používané délky bazénu. Je to ještě lepší, než dialog na 910XT :-)

920XT umí také využívat dovyvinutých funkcionalit a skinů hodinek jiných vývojářů. Nebudu detailně vysvětlovat, o co vlastně běží, o tom už psal DCRainmaker, ale upozorním na jeden můj postřeh: zatím všechny "watch faces", které jsem zkoušel, vedly k poměrně dramatickému zhoršení výdrže na baterie. Nejsem si jistý, čím to může být a dokud je firmware potřebný pro hraní si s skiny a datovými poli stále public beta, asi nemá cenu nad tím bádat. Stojí ale za úvahu, jestli větší spotřeba ve stand-by modu není právě pro vás třeba problém.

WiFi je skvělá funkcionalita, ale dost často nefunguje. Je to k vzteku, ale souvisí to s přetrvávajícími problému na webu garmin connect, který s nástupem nových zařízení (FR920XT, Fenix3, Epix etc.) obsahuje tolik chyb, že by člověk plakal. Tak snad to garminí vývojáři brzy doladí. Web na mne zatím dělá dojem skvělého, ale zatím značně nevyužitého potenciálu.

5 komentářů:

  1. Hrošík: zdravím, je možné, že mi s novou aktualizací (2.70) zmizela čeština? Většina lidí asi používá anglinu, ale já jsem na češtinu zvyklý a trošku mě to štve. Ještě před touto aktualizací mi čeština chyběla v garmin conect, ale v hodinkách na výběr byla. Teď už ani v hodinkách. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš češtinu znovu jako volitelnou aktualizaci doinstalovat. Dělá se to buď v connectu, nebo expresu.

      Vymazat
  2. Hrošík: Tak to jsem rád, že to jde. Ale vůbec netuším jak. :( Prolejzal jsem to, ale nikde jsem nic nenašel. :(

    OdpovědětVymazat
  3. Mohu se zeptat co je za zařízení ten Enox? Našel jsem mezi novými zařízeními zmínky jen o fenix3, vivoactive, vivofit2 a epix.

    OdpovědětVymazat
  4. Právě, že i já jsem nedávno přemýšlela nad nějakýma těma smart hodinkama a vůbec mi to nedalo spát, jak se takové smart hodinky vlastně dají pořídit tak, aby člověk neudělal chybu. No a nakonec jsem si nechala poradit od jedné známe a bylo to doma :) Jak to dokáže být často velice jednoduché, že ?:)

    OdpovědětVymazat