pátek 11. listopadu 2011

Dneska prvně po tmě na kole

Normálně jsem dneska poprvé v životě plánovaně vyjel na kole po tmě a protože mě můj kamarád Doom láká na temnou jízdu už dlouho, vymyslel trasu Olomouc Přerov opravdu lahůdkově: z větší části terénem, který vůbec neznám a to ani za světla.
Mrknout se na ni dá třeba tady.
Teda řeknu vám, jízda po tmě je dost jiná, než za světla (trochu překvapivě že? :-)).
Nevím, jaké s tím má kdo zkušenosti, ovšem já do dneška neměl prakticky žádné. Protože jsem ale spolu s novým kolem plánoval, že jízdy do práce a z práce po tmě nastanou, musela večerní premiéra přijít dříve či později. Upřímně řečeno, zpočátku jsem měl pocit, že přišla zbytečně brzo.
Vyjížděl jsem už hodně za šera, v zadu sigma cube (červené světýlko svítící i do stran) a jakýsi šílený blikátko s wattovou ledkou, na špicicích takový ty reflexní válečky, na nohách reflexní pásky, na batohu reflexní potah, na dynamu pověšené světlo Son Edelux (na mizerné 3 watty svítí veeeelmi slušně) a k nim na pomoc 1000 lumenů svítící bateriové světélko z dealextreme.
Dost dobrá kombinace, svítí to pěkně, ovšem nemít sebou navigátora Dooma, v polích se ztratím jedna dvě.
Jinak parádní výlet, jasno, úplněk (no abych jenom nechválil, zima jaxviňa:-), naprostá většina cesty zcela bez aut až na posledních 8km z Brodku do Přerova.
Další pozitivní jev terénu ve tmě je poměrně pohodlné krocení tepů, bo jak člověk i se slušným světlem hůř vidí, moc se nežene a udrží tepy dóle bez nějakého obzvláštního soustředění se.
Zkrátka se mi to moc líbilo, nový rozměr cyklistiky objeven.

5 komentářů:

  1. 3x sláva, no je to požitek. Ještě přidáme sníh a budeš na vrcholu. :) Jen si to asi spolu těžko někdy střihnem...

    OdpovědětVymazat
  2. no kvůli Tobě snad to kolo do Práglu dovezu a svezem se aspoň kolem Vltavy :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jo kolem Vltavy tě protahnu, rovinu nečekej. ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Tma je nejvíc, na kole i při běhu.
    Jen je u takovýho ježdění dost problematický si najetý kilometry počítat do tréninku. Ono se sice jede, ráno nebo večer, ale i když se něco najede, je to nula nula nic. Já tyhle naježdění kilometry dělím deseti, abych nebyl na jaře zklamanej :)
    Pepča

    OdpovědětVymazat
  5. For safety purposes, high visibility colors and reflective stripes are going to make you far more visible.Safety vest

    OdpovědětVymazat