neděle 5. října 2008

2008 týden 29.9. - 5.10.

Po několika týdnech skoro běžecký týden. Tedy budu-li takto říkat týdnům, kdy uběhnu přes 50km:-))
V pondělí jsem jako tradičně nevstal na ranní vyběhnutí, v poledne aspoň trochu zaplaval (testík na kilometr za 16:11, celkem spokojenost), ale večer pršelo, čili místo běhu relax:-)
V úterý standardní nevstávačka, plavání přes poledne a večer po dlouhém přemlouvání běh. S čelovkou, letos takto poprvé. 5x1km 4min mk, 4:51, 4:47, 4:45, 4:52, 5:02. Ke konci už toho mám opravdu plné zuby.
Středeční Praha značí volný den.
Ve čtvrtek ráno bych možná i vstal, ale prší, tak na to peču. Plavat nestíhám, takže večer navzdory dešti odklušu 8km. Jsem úplně tuhej, nebaví mě to, ale mám ze sebe dobrý pocit, že se peru s živly:-))
V pátek ráno prší, plavání opět nestihnu a večer mám takový kopr, že raději otevřu sedmičku a konverzuji s milostivou paní.
V sobotu to dopoledne vypadá s počasím dost a pytel, ale po obědě se to probere, resp. aspoň přestane pršet. Vyrážíme na běh s Pavlem. Jelikož je přesně týden do Grymovské desítky, naplánuju conconiho test.
Žádné překvapení se, bohužel, nekoná. ANP podle grafu odhaduji kolem 176bpm při tempu 4:39. Tak nevím. Jak bys případný vážený čtenáři v tomto stavu rozbíhal a běžel závod na 10km? 4:45, je to reálné vydržet? Nebo rychleji, pomaleji, držet tepy na úrovni domnělého ANP, nebo raději níže? Díky za případné tipy.
V neděli jsem byl domluvený s Aldamanem na ráno, ale noční sms, kterak je mu blbě, mne nenutí vstávat v 6 a můžu si poležet chvíli déle. Dokonce začínám pochybovat, jestli poběžím. Modrá obloha ovšem posouvá motivaci z "nevím, zda půjdu" na "kolik tak běžet":-). Nakonec je z toho necelých 18km v kopečcích. Je nádherně, chladno ale blankyt a sluníčko, v lese opar, ve sluchátkách hudební událost roku 2008, nespěchat na oběd, asi to někam natáhnu.
I tak mi to za týden dalo cca 6 a půl hodiny a odběhnutých necelých 54km. Příští týden mám zase 4 dny Prahy, ale stejně budu odpočívat před posledním letošním závodem:-).

15 komentářů:

  1. Pěkné chlape. Je to čím dál tím lepší :-).
    Já bych to rozběhl někde kolem 4:45-4:55 a pokud se budeš cítit po první pětce v pohodě zrychlil bych. Nezapomeň druhá pětka se běží sice po rovině, ale po pěšině, a pokud bude bahno veme to více sil :-).

    OdpovědětVymazat
  2. Rozebíhat desítku na nějaké tempo? To mi přijde zbytečné. Prostě běžím a je to, desítka se dá v klidu doběhnout přepálená i nedopálená:-)

    Hele, víš, že ještě letos budou docela hezké maratony? Třeba Poruba by byla daleko vhodnější jako poslední letošní závod:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Šel bych první kilák kolem těch 4:40 min. a poté zrychloval. Desítka se přece běhá s průměrem nad ANP.

    Koneckonců jdu tuto středu na desítku se stejnou taktikou. Tak uvidíme...

    Milan

    OdpovědětVymazat
  4. No nevím milane, myslíš že je to reálné tak rychle běžet, když při 5x1km zaběhl nejlepší 4:45 a ke konci jak Ječmínek píše toho měl plný zuby ?
    I když je to závod, pěkné počasí, denní světlo dokáže zlepšit výkon tak snad by to mohl rozběhnout kolem 4:40, a pak se uvidím :-).

    OdpovědětVymazat
  5. To by pak aspoň podle mě nesedělo s Conconiho testem.
    Závod je něco úplně jiného než trening...

    Milan

    OdpovědětVymazat
  6. To je pravda, navíc ječmínek se umí v závodě neskutečně hecnou a zaběhnou to co by v tréninku nikdy nezvládl, rozbíhat na 4:40 :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Mně ANP v Conconiho testu (20´)vychází o 2 tepy vyšší než průměr při hodinovce. Možná je to tím, že se tepy za aktuální zátěží trochu zpožďují. Desítka by u nás, dobře trénovaných, měla být pod hodinu.
    Začínal bych na ANP-2 po prvním km až do poloviny závodu, potom už raději na hodinky nekoukat. Stejně to ve druhé půli mozek nezpracuje:-)

    OdpovědětVymazat
  8. rk: kdybych rozběhnul 1km desítky na ANP-2 (ANP asi 173, doufám), tak mám první kilák za 3:45 min. a při třetím končím...

    Naopak pomalejší rozběh v tempu 4:05 min mě nezahltí (TF po 1.km 160) a měl bych toto tempo ustát minimálně 5-6km.

    TF při rychlejších závodech BBP se u mě pohybovala v rozmezí 173-178.

    Kromě těch závodů BBP jsou to aktuální data, proto jsem sám zvědav...

    Milan

    OdpovědětVymazat
  9. Ja se taky priklanim k volnejsimu rozbehu....prvni kilak az dva bych sel kolem 5min/km, tak aby ses dostal do psychicke pohody a pak zacal stupnovat tempo. Aspon u me to tak funguje. Ja mam pred startem z nervozity tak vysoke tepy, ze bych se zatavil po 3km :-D, kdyz to rozbehnu pomaleji tak je ze me predstartovka behem prvniho kilaku pryc a pak se bezi mnohem uvolneneji. Tak nejak to funguje u me...nevim jak to ma Jecminek....to je trochen zkusenejsi zavodak, tak to treba muze palit od zacatku :-) Peca

    OdpovědětVymazat
  10. Milane, já psal ANP-2 "PO" 1.km, do poloviny. Druhou půlky u desítky mám vždy už na a nad ANP s vypnutým příjmem informací. Možná se rozcházíme v tom, jestli jde o průměrnou TF za 1.km, nebo aktuální stav na čáře 1.km.

    Po prvním km mít TF= ANP-13 (aktuální, ne průměr) je pro mě tak na opatrný půlmaraton. Řekl bych, ze závody dost flákáš a tudíž ani nevíš, co je bolest :-)
    Jak říkával kamarád cyklista, kdo nezvrací, ten nezávodil.

    Jen mi nejde do mé chytré hlavy, že jsem Tě ještě nikdy neporazil, se svým krvavým přístupem, ANP už v první půli desítky :-)

    OdpovědětVymazat
  11. rk: myslím, že si rozumíme. Aktuální TF po uběhnutí 1.km. Průměrná TF je pochopitelně nižší: teď asi 150/min. Po 2.km (tempo 3:56/min mám tep 169 (AVG165).

    Dál to zatím neznám, na podzim jsem nic delšího na dráze neběžel. :-)

    Ty tvoje data mě nějak nejdou pod nos, skutečně seš takovej dříč?

    Snad to tady Martinovi moc nezaplevelíme. :-))

    Milan

    OdpovědětVymazat
  12. Máš tady málo rádců, tak přidám svou troškou do mlýna...

    ANP v červenci mi naměřili 174.
    osobám na desítku mám těsně pod 45 min,
    treninkově zvládnu 4-5x1km za 4,05-4,20 s MK 0,5km (cca 4 min.)
    v závodě jdu s TF mírně nad 160, do 165 v první půlce (to je ANP-10až15), více bych už asi nevydržel. mezičasy na km v závodě okolo 4:30.

    Tak mim to vychází jako doporučení začít desítku na pěti minutách. Aldaman píše, že jsi v závodě drak, tak klidně začít s kilákem pod pět, tepy ANP-10.

    OdpovědětVymazat
  13. Teda člověk mu tu radí a ani se neozve :-).

    OdpovědětVymazat
  14. člověk se školí a nemá moc času brousit...

    OdpovědětVymazat
  15. Aha tak to je jiná, tak se pěkně škol:-). Člověk už měl černé myšlenky, když jsi vůbec nereagoval.

    OdpovědětVymazat